MIKO MARCZYK O 2. MIEJSCU W RAJDZIE NADWIŚLAŃSKIM

June 3, 2019
Cze┼Ť─ç! Emocje po minionym weekendzie powoli opadaj─ů. Za nami 2 runda RSMP ÔÇô 7. Rajd Nadwi┼Ťla┼äski.

Kompaktowy charakter rajdu- jeden dzie┼ä rywalizacji- m├│g┼é stworzy─ç wra┼╝enie, ┼╝e nie b─Ödzie to a┼╝ tak wymagaj─ůca impreza. Jak si─Ö okaza┼éo, nic bardziej mylnego ­čśŐ Rozmawiaj─ůc na mecie z zawodnikami tak naprawd─Ö ka┼╝dy mia┼é na koncie przestrzelone hamowanie, cofanie, obr├│cenie si─Ö i inne przygody, kt├│re wcale nie zdarzaj─ů si─Ö tak cz─Östo w pozosta┼éych rajdach sezonu. To jest pewnego rodzaju definicja wyj─ůtkowo┼Ťci Rajdu Nadwi┼Ťla┼äskiego, kt├│ry pomimo 6 odcink├│w specjalnych, nizinnego charakteru i niewielkiej ilo┼Ťci naturalnych zakr─Öt├│w stanowi wyzwanie dla wszystkich za┼é├│g.

Asfalty w tym roku by┼éy bardzo ┼Ťliskie ÔÇô mia┼éem wra┼╝enie, ┼╝e mo┼╝e nawet troch─Ö bardziej ni┼╝ w zesz┼éym roku. Ca┼éa magia szybkiej jazdy na tym rajdzie to wyr├│┼╝nienie miejsc z normaln─ů przyczepno┼Ťci─ů, tych ┼Ťliskich i tych bardzo ┼Ťliskich. Wydaje si─Ö niemo┼╝liwym przejecha─ç ten rajd hamuj─ůc w wi─Ökszo┼Ťci miejsc w punkt, poniewa┼╝ za kt├│rym┼Ť razem mo┼╝e nie wystarczy─ç nam miejsca. ┼╗eby zobrazowa─ç ┼Ťlisko┼Ť─ç, por├│wnywa┼ébym jazd─Ö w tych najbardziej nieprzyczepnych fragmentach do jazdy na zimowych oponach bie┼╝nikowanych w lato po zakr─Ötach. Wszystko si─Ö ci─ůgnie, trzeba reagowa─ç du┼╝o wcze┼Ťniej, drogi hamowania wyd┼éu┼╝aj─ů si─Ö. W samym zakr─Öcie musimy prawie zatrzyma─ç si─Ö, ┼╝eby skr─Öci─ç i pojecha─ç dalej. Chwil─Ö p├│┼║niej wpada si─Ö jednak na normalny asfalt, gdzie przyczepno┼Ť─ç jest znowu niesamowicie dobra- i tak w k├│┼éko ­čśŐ

Odbyli┼Ťmy kr├│tkie testy przed rajdem, moje samopoczucie za kierownic─ů by┼éo dobre. To by┼é m├│j trzeci start w Rajdzie Nadwi┼Ťla┼äskim, a cz─Ö┼Ť─ç odcink├│w by┼éa bardzo podobna do tych z 2017 roku. Chcia┼éem, ┼╝eby┼Ťmy jechali konkurencyjnym tempem od pocz─ůtku rajdu. My┼Ťl─Ö, ┼╝e faktycznie ruszyli┼Ťmy dobrym tempem, poniewa┼╝ na pierwszym mi─Ödzyczasie po oko┼éo 4 kilometrach mieli┼Ťmy 3 sekundy przewagi nad drug─ů za┼éog─ů. Do┼Ť─ç szybko okaza┼éo si─Ö, ┼╝e takie tempo by┼éo nieadekwatne do moich aktualnych mo┼╝liwo┼Ťci. Do┼Ť─ç d┼éugo o tym my┼Ťla┼éem po rajdzie i w┼éa┼Ťnie w ten spos├│b skwitowa┼ébym b┼é─ůd, kt├│ry pope┼éni┼éem. Podczas hamowania z oko┼éo 160 km/h na szutrowej partii do wolnego zakr─Ötu wybra┼éem z┼éy punkt hamowania, a na dodatek technika, kt├│r─ů hamowa┼éem by┼éa niew┼éa┼Ťciwa. Mieli┼Ťmy du┼╝o szcz─Ö┼Ťcia ÔÇô na wprost by┼éo pole w kt├│re mogli┼Ťmy wjecha─ç i bez problem├│w wr├│ci─ç na drog─Ö bez ┼╝adnych uszkodze┼ä. Szcz─Ö┼Ťcie w rajdach te┼╝ jest potrzebne.

Musz─Ö Wam przyzna─ç, to nie ┼éatwa sytuacja. Szybka jazda w rajdach samochodowych opiera si─Ö w bardzo du┼╝ej mierze na pewno┼Ťci i ┼Ťwiadomo┼Ťci swojej wizji drogi. Mnie moja zawiod┼éa i to konkretnie. Przed nami by┼éa jeszcze ponad po┼éowa odcinka i ca┼éy rajd. To by┼éo du┼╝e wyzwanie. By┼éo mi troch─Ö wstyd, poniewa┼╝ sam od siebie oczekuj─Ö stabilno┼Ťci jazdy, pewno┼Ťci, wystrzegania si─Ö b┼é─Öd├│w, a je┼╝eli je pope┼éniam to chcia┼ébym mie─ç pewn─ů kontrol─Ö nad nimi. Gdybym zdecydowa┼é si─Ö na walk─Ö na skraju swoich umiej─Ötno┼Ťci to akceptowa┼ébym b┼é─Ödy. Na oesach jak poranny Rajdu Nadwi┼Ťla┼äskiego nie powinienem by┼é generowa─ç takich sytuacji.

Dalszy rozw├│j wydarze┼ä by┼é pozytywny. Po raz kolejny wyczy┼Ťcili┼Ťmy z Szymonem g┼éowy i pojechali┼Ťmy dobre 5 odcink├│w specjalnych, kt├│re wywindowa┼éy nas z 10 na 2 miejsce. To wielka zas┼éuga Szymona, kt├│ry wierzy we mnie niezale┼╝nie od wydarze┼ä i pomaga w takich sytuacjach. Wsp├│┼épraca kierowca-pilot podczas rajdu ma bardzo du┼╝e znaczenie, a taka jak─ů ja mam z Szymonem stanowi jeszcze dodatkow─ů warto┼Ť─ç.

Niezale┼╝nie od porannego b┼é─Ödu, to nie by┼é rajd na kt├│rym nasze tempo pozwoli┼éoby na kontrolowanie rywalizacji. Tomek i Damian byli bardzo szybcy, czego im bardzo gratuluj─Ö. My┼Ťl─Ö, ┼╝e w skali rund RSMP tempo, kt├│rym jechali by┼éo naprawd─Ö wysokie. Moja technika jazdy podczas pierwszego przejazdu OS Wilk├│w nie pomaga┼éa. 27 kilometrowy oes sk┼éada┼é si─Ö z wielu wolnych, 90 stopniowych zakr─Öt├│w, w kt├│rych trzeba by┼éo zdecydowa─ç si─Ö jak─ů technik─ů je pokonywa─ç. Na pocz─ůtku wi─Öcej zakr─Öt├│w pokonywa┼éem na r─Öcznym. Samo doj┼Ťcie by┼éo OK, natomiast niska przyczepno┼Ť─ç nie u┼éatwia┼éa z┼éapania trakcji na wyj┼Ťciu, przez co musia┼éem d┼éugo czeka─ç z gazem. W drugiej p─Ötli, na Power StageÔÇÖu zrewidowa┼éem t─Ö technik─Ö i wr├│ci┼éem do bazowej gokartowej techniki o kt├│rej zawsze wszystkim opowiadam- im wolniej tym szybciej ­čśŐ Wytraca┼éem bardzo mocno pr─Ödko┼Ť─ç przed zakr─Ötem, skr─Öca┼éem i szuka┼éem jak najszybszego odjazdu. Wra┼╝enie ze ┼Ťrodka by┼éo ┼Ťrednio dynamiczne, ale poprawa czasu by┼éa znacz─ůca i da┼éa nam zwyci─Östwo w Power Stage!

Ostatecznie zako┼äczyli┼Ťmy rajd na 2 miejscu. To naprawd─Ö dobre rozwi─ůzanie bior─ůc pod uwag─Ö wydarzenia na OS1. Po raz kolejny jednak mam pewne przemy┼Ťlenia co do swojej formy. Jest teraz chwila czasu, chcia┼ébym si─Ö skupi─ç i mam nadziej─Ö przepracowa─ç w┼éa┼Ťciwie moje s┼éabe strony.

Dzi─Ökuj─Ö Wam bardzo za kibicowanie, dopingowanie i trzymanie kciuk├│w niezale┼╝nie od naszej pozycji. Mam bardzo dobry zesp├│┼é, kt├│ry zas┼éu┼╝y┼é swoj─ů prac─ů na tym rajdzie na miejsce oczko wy┼╝ej- jestem z nich dumny ­čśŐ

Pozdrawiam Was serdecznie,

MikoMarczyk

Prezentowany materia┼é dotyczy samochodu rajdowego i ma charakter wy┼é─ůcznie wizerunkowy. Samoch├│d ten nie jest dost─Öpny w sprzeda┼╝y na rynku polskim.

Ostatnie newsy