KODIAQ RS z najmocniejszym dieslem w historii oraz Dynamic Sound Boost

December 21, 2018
Silnik ┼áKODY KODIAQ RS to nowy kamie┼ä milowy w historii marki. Jednostka o mocy 176 kW (240 KM) i maksymalnym momencie obrotowym 500 Nm ÔÇô dost─Öpna wy┼é─ůcznie w nowym SUV-ie ÔÇô to najmocniejszy motor wysokopr─Ö┼╝ny jak dotychczas stosowany w seryjnych pojazdach ┼áKODY. Nowo┼Ťci─ů jest te┼╝ system dynamicznego wzmacniania d┼║wi─Öku ÔÇô Dynamic Sound Boost, kt├│ry zapewnia autentyczne, sportowe brzmienie bez uszczerbku na komforcie jazdy.

Silnik ┼áKODY KODIAQ RS to nowy kamie┼ä milowy w historii marki. Jednostka o mocy 176 kW (240 KM) i maksymalnym momencie obrotowym 500 Nm ÔÇô dost─Öpna wy┼é─ůcznie w nowym SUV-ie ÔÇô to najmocniejszy motor wysokopr─Ö┼╝ny jak dotychczas stosowany w seryjnych pojazdach ┼áKODY. Nowo┼Ťci─ů jest te┼╝ system dynamicznego wzmacniania d┼║wi─Öku - Dynamic Sound Boost, kt├│ry zapewnia autentyczne, sportowe brzmienie bez uszczerbku na komforcie jazdy.

Sercem mocarnego silnika 2.0 TDI pod mask─ů ┼áKODY KODIAQ RS jest uk┼éad dwustopniowego do┼éadowania. Dwulitrowa jednostka korzysta z dw├│ch turbospr─Ö┼╝arek po┼é─ůczonych szeregowo.

┼áKODA oferuje wachlarz 15 barw podstawowych, kt├│re dla wszystkich modeli pojazd├│w tworz─ů 67 kombinacji kolorystycznych. I cho─ç klienci najch─Ötniej stawiaj─ů na bezpieczne, dobrze znane kolory, warto pami─Öta─ç o tym jak wiele mo┼╝e zmieni─ç odpowiedni dob├│r lakieru.

Wy┼Ťmienite osi─ůgi przy niskim zu┼╝yciu paliwa

Dzi─Öki technice biturbo jednostka 2.0 TDI osi─ůga imponuj─ůcy maksymalny moment obrotowy ÔÇô 500 Nm w zakresie 1750-2500 obr./min; jej moc maksymalna wynosi 176 kW (240 KM). Efekt: ┼áKODA KODIAQ RS ma wy┼Ťmienite osi─ůgi. Nap─Ödzany na obie osie SUV przyspiesza od 0 do 100 km/h w ci─ůgu 6,9 s (wersja 5-osobowa) i rozp─Ödza si─Ö do pr─Ödko┼Ťci 221 km/h.

Emocjonuj─ůce, wyraziste brzmienie dzi─Öki Dynamic Sound Boost

Dynamiczny samoch├│d potrzebuje dynamicznego brzmienia. W┼éa┼Ťnie dlatego w modelu KODIAQ RS ÔÇô po raz pierwszy w historii ┼áKODY ÔÇô zastosowano system dynamicznego wzmocnienia d┼║wi─Öku, czyli Dynamic Sound Boost.

We wsp├│┼éczesnych samochodach spotyka si─Ö szereg rozwi─ůza┼ä odpowiadaj─ůcych za sportowe brzmienie: od uk┼éad├│w wydechowych z aktywnymi klapami, przez ÔÇ×podbicieÔÇŁ d┼║wi─Öku, g┼éo┼Ťniki w kabinie lub g┼éo┼Ťnik umieszczony pod mask─ů, a┼╝ po specjalny rezonator w uk┼éadzie dolotowym. Dynamic Sound Boost spe┼énia cechy aktywnego uk┼éadu wydechowego oferuj─ůc autentyczne brzmienie na zewn─ůtrz i we wn─Ötrzu samochodu oraz wyj─ůtkow─ů wszechstronno┼Ť─ç.

Jak działa Dynamic Sound Boost?

System Dynamic Sound Boost moduluje d┼║wi─Ök uk┼éadu wydechowego samochodu. W tym celu specjalna jednostka steruj─ůca odczytuje parametry, takie jak pr─Ödko┼Ť─ç obrotowa silnika, moment obrotowy, aktualne prze┼éo┼╝enie oraz szybko┼Ť─ç jazdy, a nast─Öpnie, przy u┼╝yciu skomplikowanych algorytm├│w, oblicza okre┼Ťlone sygna┼éy dla si┼éownika umieszczonego w pobli┼╝u rur wydechowych. Na ich podstawie generuje on ÔÇ×sztucznyÔÇŁ odg┼éos i wzbogaca oryginalne brzmienie uk┼éadu wydechowego. W rezultacie kierowcy towarzyszy emocjonuj─ůce, sportowe brzmienie.

W zale┼╝no┼Ťci od trybu jazdy i preferencji kierowcy, system Dynamic Sound Boost mo┼╝e generowa─ç d┼║wi─Öki o r├│┼╝nej barwie i odmiennym nat─Ö┼╝eniu ÔÇô od cichych do zdecydowanie sportowych. ┼áKODA KODIAQ RS oferuje trzy r├│┼╝ne brzmienia, powi─ůzane z wyborem profilu jazdy Driving Mode Select. W trybie Comfort d┼║wi─Ök jest stonowany i wtapia si─Ö w t┼éo, w programach Normal i Snow staje si─Ö bardziej wyrazisty, a w trybie Sport osi─ůgom SUV-a towarzyszy zdecydowana, mocna nuta. Program Individual pozwala kierowcy na dopasowanie brzmienia uk┼éadu wydechowego do w┼éasnych preferencji, a w trybie Eco system Dynamic Sound Boost nie generuje dodatkowych d┼║wi─Ök├│w, co sprawia, ┼╝e samoch├│d jest bardzo cichy.

Odg┼éos p┼éynie prosto z si┼éownika zamontowanego w pobli┼╝u rur wydechowych. Nie jest on jednak fizycznie po┼é─ůczony z uk┼éadem wydechowym ÔÇô takie umiejscowienie jest istotne dla zapewnienia odpowiedniej interakcji mi─Ödzy si┼éownikiem a ÔÇ×wydechemÔÇŁ. Umo┼╝liwia bowiem uzyskanie oczekiwanej autentyczno┼Ťci, w┼éa┼Ťciwej dla sportowego wizerunku samochodu.

Główne zalety systemu DSB

Dynamic Sound Boost pozwala przede wszystkim tworzy─ç sportowy wizerunek samochodu ÔÇô w tym jego brzmienie s┼éyszane na zewn─ůtrz. Kolejnym niekwestionowanym atutem jest fakt, ┼╝e Dynamic Sound Boost mo┼╝na sterowa─ç za pomoc─ů system├│w pok┼éadowych ÔÇô na przyk┼éad zmienia─ç intensywno┼Ť─ç modulacji d┼║wi─Öku w zale┼╝no┼Ťci od trybu jazdy lub ca┼ékowicie wy┼é─ůczy─ç t─Ö funkcj─Ö.

Ostatnie newsy