JAK UTRZYMAĆ FORMĘ KIEROWCY RAJDOWEGO?

JAK UTRZYMAĆ FORMĘ KIEROWCY RAJDOWEGO?

JAK UTRZYMAĆ FORMĘ KIEROWCY RAJDOWEGO?

5. 3. 2019

Fakt, że kierowcy rajdowi mogą zainspirować Cię do doskonalenia własnych umiejętności jazdy, jest dość oczywisty – ale czy zdawałeś sobie sprawę, że mogą również zmotywować Cię do prowadzenia zdrowszego stylu życia? Ludzie na ogół nie myślą o rajdowcach jako atletach i bardzo się mylą. Prowadzenie samochodu rajdowego jest niezwykle wyczerpujące fizycznie i wymaga od załogi bycia w szczytowej formie.

Aby zachować sprawność fizyczną, kierowcy rajdowi potrzebują zasadniczo dwóch rzeczy – dobrej, zbilansowanej diety i takiego planu ćwiczeń, który pozwoli utrzymać im niską wagę, a jednocześnie wzmocni górne partie ciała. Podniosą w ten sposób swoją wytrzymałość, więc będą w stanie przetrwać długie, wyczerpujące rajdy i kontrolować samochód w każdej sytuacji.

Oczywiście kierowca nie musi być tak sprawny, jak czołowi sportowcy, ale nie znaczy to, że w świecie rajdów nie znajdziesz inspiracji do dbania o siebie.

Przygotowaliśmy serię artykułów, które pokażą Ci, w jaki sposób jeść i ćwiczyć jak kierowca rajdowy. Dodaliśmy również kilka wskazówek dotyczących technik rozciągania się, z których możesz korzystać w trasie. Żeby było jeszcze ciekawiej, stworzyliśmy także serię artykułów o lokalnych kuchniach na różnych rajdach WRC i o tym, jak dopasować je do zdrowego stylu życia.

Wróćmy teraz do tych artykułów.

Ćwicz jak kierowca rajdowy

W tej serii rozpoczęliśmy od przeglądu wyzwań, jakie stoją przed organizmem kierowcy rajdowego, i zaprezentowaliśmy kilka ćwiczeń na czas pozasezonowy, które pomogą Ci zachować formę – lub wrócić do formy po wakacjach. Następnie przeszliśmy do ćwiczeń, które mogą okazać się przydatne na drodze, kiedy jesteś zmęczony i odrętwiały od długiej jazdy. Porady podzieliliśmy na dwa teksty: jeden z siedmioma najlepszymi technikami rozciągania i drugi z trzema najlepszymi ćwiczeniami ułatwiającymi regenerację po długiej podróży.

Jedz jak kierowca rajdowy

Co jeść, jeśli chcesz utrzymać swoje ciało w dobrej kondycji, ale musisz również zachować szczupłą sylwetkę i sprawność fizyczną? Najpierw ustaliliśmy ogólne zasady zdrowego odżywiania, a następnie zilustrowaliśmy je na konkretnych przykładach kuchni lokalnych. Może się okazać, że przydadzą się one również w Twoim domu!

Ostatnie newsy

Wszystkie newsy