Grupa Volkswagen powierzyła firmie ŠKODA zarządzanie projektem INDIA 2.0, co oznacza, że firma będzie odpowiedzialna za rozwój platformy podwozia MQB-A0-IN i planów inwestycyjnych Volkswagen Group dotyczących ofensywy modelowej na rynku indyjskim. W Centrum Technologicznym otwartym w Pune w styczniu 2019 r. 250 specjalistów opracowuje samochody dostosowane do potrzeb i wymagań klientów na subkontynencie indyjskim.
Gurpratap Boparai, dyrektor zarządzający ŠKODA AUTO Volkswagen India Pvt. Ltd. pragnie podkreślić, że „Centrum Technologiczne da podstawy pod rozwój produktów zaprojektowanych specjalnie na rynek indyjski. Oczekujemy, że pierwsze produkty - zarówno dla marek ŠKODA, jak i Volkswagen - zostaną wprowadzone do sprzedaży w latach 2020–21, począwszy od średniej wielkości SUV-a opartego na platformie MQB-A0-IN. Następnie odbędzie się kampania modelowa kierowana przez ŠKODA. Jestem przekonany, że możemy wykorzystać wszystkie mocne strony ŠKODY z wielką korzyścią dla całej Grupy Volkswagen. ”
Poniższe pytania i odpowiedzi zapożyczone przez ŠKODA Storyboard z Volkswagen Newsroom zapewniają kompleksowy przegląd rynku indyjskiego.
CZTERY PYTANIA DOTYCZĄCE RYNKU INDYJSKIEGO
1. CO TO JEST TAKIEGO SPECJALNEGO W RYNKU INDYJSKIM?
Indyjski rynek samochodów odgrywał do tej pory zaniżoną rolę na światowym rynku samochodów osobowych, biorąc pod uwagę liczbę jego mieszkańców. Ponad cztery miliony sprzedaży samochodów osobowych w 2018 roku wyniosły ją na czwarty co do wielkości rynek samochodów osobowych na świecie, umieszczony między Japonią i Niemcami, tuż za USA i światowym liderem - Chinami. Przewiduje się, że Indie wyprzedzą tego sąsiada jako najbardziej zaludniony kraj na świecie w ciągu najbliższych kilku dekad.
SIAM, indyjskie stowarzyszenie producentów samochodów osobowych, szacuje, że rynek indyjski prawdopodobnie wyprzedzi Japonię do 2020 r., Stając się tym samym trzecim rynkiem światowym. Motorowery pozostają preferowaną mobilnością w kraju, w którym pojazdy dwukołowe sprzedają samochody osobowe w ilości od pięciu do jednego. Chiny zilustrowały, w jaki sposób, gdy nabierze tempa, naród mobilności na dwóch kołach może szybko przekształcić się w naród na czterech kołach. Potencjalna konsekwencja prognozowanego wzrostu prawdopodobnie nastąpiłaby kosztem środowiska, do czego rząd indyjski aktywnie się odnosi poprzez zaostrzenie przepisów dotyczących emisji.
2. CO NOWEGO?
Niemal globalne przyciąganie magnetyczne w kierunku SUV-ów/crossoverów nie ominęło Indii. Rosnący udział w rynku tych pojazdów, pomimo mniejszych budżetów i ograniczeń podatkowych, które mają duży wpływ na wymiary pojazdów, kształtują nowe oblicze indyjskich dróg.
Ważnym kamieniem milowym w ramach projektu INDIA 2.0 grupy Volkswagen będzie premiera pierwszego modelu SUV-a crossovera, który zostanie zaprojektowany i wyprodukowany w Indiach. Pojazd będzie pierwszym opartym na platformie MQB (Modular Transversal Toolkit), specjalnie zmodyfikowanym dla Indii, a znaczna część rozwoju technicznego nastąpi lokalnie. Modele Grupy Volkswagen sprzedawane i produkowane lokalnie będą oparte na tej architekturze, która już spełnia surowsze wymagania prawne dla Indii, które wejdą w życie w 2020 roku. Strategicznym celem „INDII 2.0” jest poprawa obecnej pozycji rynkowej Grupy.
3. KTO JEST MOCNY?
Rynek indyjski jest zdominowany przez lokalnych producentów azjatyckich, których obecność na rynku sięga daleko wstecz. ŠKODA, działająca na subkontynencie indyjskim od 2001 r., sprzedając od tego czasu ponad ćwierć miliona pojazdów i konsekwentnie zwiększając sprzedaż w ostatnich latach, zamierza wzmocnić pozycję na tym niezwykle obiecującym rynku od 2020 r. o około połowę samochodów Grupy Volkswagen sprzedanych w Indiach w zeszłym roku, przy czym obie marki łącznie mają niższy jednocyfrowy udział w rynku.
4. CO DALEJ?
Od 2020 r. Zostaną wprowadzone w życie nowe normy emisji, co będzie stanowić nowy rozdział na indyjskim rynku samochodów osobowych. Rząd postanowił pominąć normę emisji, przechodząc bezpośrednio z obecnej normy BS-IV (Euro 4) do BS-VI (Euro 6). Dzięki wczesnym zmianom wszystkie modele Grupy Volkswagen oparte na strategii „INDIA 2.0” będą zgodne. Aby jeszcze bardziej ograniczyć emisje i ograniczyć narażenie na importowane źródła energii, indyjskie ministerstwo energii zaproponowało 30% docelowy poziom sprzedaży pojazdów elektrycznych do 2030 r. Jednak do tego czasu infrastruktura będzie musiała zostać znacznie ulepszona, a najnowsze badania przeprowadzone przez Here Maps wykazały, że Bombaj ma tylko kilka publicznych stacji ładowania. Grupa Volkswagen jest gotowa odpowiedzieć, gdy tylko rynek indyjski będzie gotowy na pojazdy elektryczne.
Innym trendem w Indiach jest rozwijający się sektor mobilności jako usługi. Dzięki młodemu pokoleniu smartfonów - według danych Statisty wykorzystanie smartfonów prawdopodobnie osiągnie 500 milionów do 2020 r. - młodzi Hindusi coraz częściej używają telefonów do zamawiania usług przewozowych. OlaCabs, jedna z największych w Indiach usług związanych z zamawianiem aut na smartfonach, z ponad 150 000 kierowców, ma pomóc w osiągnięciu kamienia milowego posiadania miliona pojazdów elektrycznych - w tym trójkołowych - na drogach Indii do 2021 r.