INDIA: OD NARODU MOPEDÓW DO NARODU SAMOCHODÓW?

October 10, 2019
To motorowery, a nie samochody, nadal dominuj─ů na indyjskich drogach, gdzie byd┼éo jest powszechne na ulicy. To rozpowszechnienie jedno┼Ťlad├│w mo┼╝e jednak wkr├│tce ulec zmianie. A ┼áKODA ma by─ç jednym z motor├│w zmian.

Grupa Volkswagen powierzy┼éa firmie ┼áKODA zarz─ůdzanie projektem INDIA 2.0, co oznacza, ┼╝e firma b─Ödzie odpowiedzialna za rozw├│j platformy podwozia MQB-A0-IN i plan├│w inwestycyjnych Volkswagen Group dotycz─ůcych ofensywy modelowej na rynku indyjskim. W Centrum Technologicznym otwartym w Pune w styczniu 2019 r. 250 specjalist├│w opracowuje samochody dostosowane do potrzeb i wymaga┼ä klient├│w na subkontynencie indyjskim.

Gurpratap Boparai, dyrektor zarz─ůdzaj─ůcy ┼áKODA AUTO Volkswagen India Pvt. Ltd. pragnie podkre┼Ťli─ç, ┼╝e ÔÇ×Centrum Technologiczne da podstawy pod rozw├│j produkt├│w zaprojektowanych specjalnie na rynek indyjski. Oczekujemy, ┼╝e pierwsze produkty - zar├│wno dla marek ┼áKODA, jak i Volkswagen - zostan─ů wprowadzone do sprzeda┼╝y w latach 2020ÔÇô21, pocz─ůwszy od ┼Ťredniej wielko┼Ťci SUV-a opartego na platformie MQB-A0-IN. Nast─Öpnie odb─Ödzie si─Ö kampania modelowa kierowana przez ┼áKODA. Jestem przekonany, ┼╝e mo┼╝emy wykorzysta─ç wszystkie mocne strony ┼áKODY z wielk─ů korzy┼Ťci─ů dla ca┼éej Grupy Volkswagen. ÔÇŁ

Poni┼╝sze pytania i odpowiedzi zapo┼╝yczone przez ┼áKODA Storyboard z Volkswagen Newsroom zapewniaj─ů kompleksowy przegl─ůd rynku indyjskiego.

CZTERY PYTANIA DOTYCZ─äCE RYNKU INDYJSKIEGO

1. CO TO JEST TAKIEGO SPECJALNEGO W RYNKU INDYJSKIM?

Indyjski rynek samochod├│w odgrywa┼é do tej pory zani┼╝on─ů rol─Ö na ┼Ťwiatowym rynku samochod├│w osobowych, bior─ůc pod uwag─Ö liczb─Ö jego mieszka┼äc├│w. Ponad cztery miliony sprzeda┼╝y samochod├│w osobowych w 2018 roku wynios┼éy j─ů na czwarty co do wielko┼Ťci rynek samochod├│w osobowych na ┼Ťwiecie, umieszczony mi─Ödzy Japoni─ů i Niemcami, tu┼╝ za USA i ┼Ťwiatowym liderem - Chinami. Przewiduje si─Ö, ┼╝e Indie wyprzedz─ů tego s─ůsiada jako najbardziej zaludniony kraj na ┼Ťwiecie w ci─ůgu najbli┼╝szych kilku dekad.

SIAM, indyjskie stowarzyszenie producent├│w samochod├│w osobowych, szacuje, ┼╝e rynek indyjski prawdopodobnie wyprzedzi Japoni─Ö do 2020 r., Staj─ůc si─Ö tym samym trzecim rynkiem ┼Ťwiatowym. Motorowery pozostaj─ů preferowan─ů mobilno┼Ťci─ů w kraju, w kt├│rym pojazdy dwuko┼éowe sprzedaj─ů samochody osobowe w ilo┼Ťci od pi─Öciu do jednego. Chiny zilustrowa┼éy, w jaki spos├│b, gdy nabierze tempa, nar├│d mobilno┼Ťci na dw├│ch ko┼éach mo┼╝e szybko przekszta┼éci─ç si─Ö w nar├│d na czterech ko┼éach. Potencjalna konsekwencja prognozowanego wzrostu prawdopodobnie nast─ůpi┼éaby kosztem ┼Ťrodowiska, do czego rz─ůd indyjski aktywnie si─Ö odnosi poprzez zaostrzenie przepis├│w dotycz─ůcych emisji.

2. CO NOWEGO?

Niemal globalne przyci─ůganie magnetyczne w kierunku SUV-├│w/crossover├│w nie omin─Ö┼éo Indii. Rosn─ůcy udzia┼é w rynku tych pojazd├│w, pomimo mniejszych bud┼╝et├│w i ogranicze┼ä podatkowych, kt├│re maj─ů du┼╝y wp┼éyw na wymiary pojazd├│w, kszta┼étuj─ů nowe oblicze indyjskich dr├│g.

Wa┼╝nym kamieniem milowym w ramach projektu INDIA 2.0 grupy Volkswagen b─Ödzie premiera pierwszego modelu SUV-a crossovera, kt├│ry zostanie zaprojektowany i wyprodukowany w Indiach. Pojazd b─Ödzie pierwszym opartym na platformie MQB (Modular Transversal Toolkit), specjalnie zmodyfikowanym dla Indii, a znaczna cz─Ö┼Ť─ç rozwoju technicznego nast─ůpi lokalnie. Modele Grupy Volkswagen sprzedawane i produkowane lokalnie b─Öd─ů oparte na tej architekturze, kt├│ra ju┼╝ spe┼énia surowsze wymagania prawne dla Indii, kt├│re wejd─ů w ┼╝ycie w 2020 roku. Strategicznym celem ÔÇ×INDII 2.0ÔÇŁ jest poprawa obecnej pozycji rynkowej Grupy.

3. KTO JEST MOCNY?

Rynek indyjski jest zdominowany przez lokalnych producent├│w azjatyckich, kt├│rych obecno┼Ť─ç na rynku si─Öga daleko wstecz. ┼áKODA, dzia┼éaj─ůca na subkontynencie indyjskim od 2001 r., sprzedaj─ůc od tego czasu ponad ─çwier─ç miliona pojazd├│w i konsekwentnie zwi─Ökszaj─ůc sprzeda┼╝ w ostatnich latach, zamierza wzmocni─ç pozycj─Ö na tym niezwykle obiecuj─ůcym rynku od 2020 r. o oko┼éo po┼éow─Ö samochod├│w Grupy Volkswagen sprzedanych w Indiach w zesz┼éym roku, przy czym obie marki ┼é─ůcznie maj─ů ni┼╝szy jednocyfrowy udzia┼é w rynku.

4. CO DALEJ?

Od 2020 r. Zostan─ů wprowadzone w ┼╝ycie nowe normy emisji, co b─Ödzie stanowi─ç nowy rozdzia┼é na indyjskim rynku samochod├│w osobowych. Rz─ůd postanowi┼é pomin─ů─ç norm─Ö emisji, przechodz─ůc bezpo┼Ťrednio z obecnej normy BS-IV (Euro 4) do BS-VI (Euro 6). Dzi─Öki wczesnym zmianom wszystkie modele Grupy Volkswagen oparte na strategii ÔÇ×INDIA 2.0ÔÇŁ b─Öd─ů zgodne. Aby jeszcze bardziej ograniczy─ç emisje i ograniczy─ç nara┼╝enie na importowane ┼║r├│d┼éa energii, indyjskie ministerstwo energii zaproponowa┼éo 30% docelowy poziom sprzeda┼╝y pojazd├│w elektrycznych do 2030 r. Jednak do tego czasu infrastruktura b─Ödzie musia┼éa zosta─ç znacznie ulepszona, a najnowsze badania przeprowadzone przez Here Maps wykaza┼éy, ┼╝e Bombaj ma tylko kilka publicznych stacji ┼éadowania. Grupa Volkswagen jest gotowa odpowiedzie─ç, gdy tylko rynek indyjski b─Ödzie gotowy na pojazdy elektryczne.

Innym trendem w Indiach jest rozwijaj─ůcy si─Ö sektor mobilno┼Ťci jako us┼éugi. Dzi─Öki m┼éodemu pokoleniu smartfon├│w - wed┼éug danych Statisty wykorzystanie smartfon├│w prawdopodobnie osi─ůgnie 500 milion├│w do 2020 r. - m┼éodzi Hindusi coraz cz─Ö┼Ťciej u┼╝ywaj─ů telefon├│w do zamawiania us┼éug przewozowych. OlaCabs, jedna z najwi─Ökszych w Indiach us┼éug zwi─ůzanych z zamawianiem aut na smartfonach, z ponad 150 000 kierowc├│w, ma pom├│c w osi─ůgni─Öciu kamienia milowego posiadania miliona pojazd├│w elektrycznych - w tym tr├│jko┼éowych - na drogach Indii do 2021 r.

Ostatnie newsy