Centrum szkoleniowe ┼áKODY: jak tchn─ů─ç ┼╝ycie w samoch├│d hybrydowy?

October 2, 2019
Elektromobilno┼Ť─ç nie jest ju┼╝ tylko wizj─ů przysz┼éo┼Ťci. ┼áKODA rozpocz─Ö┼éa seryjn─ů produkcj─Ö pierwszych zelektryfikowanych samochod├│w. Jak wygl─ůda centrum szkoleniowe w fabryce w Kvasinach w Czechach, gdzie z linii produkcyjnej zje┼╝d┼╝a nowa ┼áKODA SUPERB iV z nap─Ödem hybrydowym typu plug-in?

┼áKODA konsekwentnie wprowadza w ┼╝ycie ca┼éo┼Ťciowe podej┼Ťcie do kwestii elektromobilno┼Ťci. Przysz┼éo┼Ť─ç marki wyznaczaj─ů dzia┼éania maj─ůce na celu dostosowywanie linii produkcyjnych do wytwarzania komponent├│w elektrycznych oraz rozw├│j infrastruktury do ┼éadowania na terenie zak┼éad├│w produkcyjnych. Ze specjaln─ů uwag─ů ┼áKODA podchodzi tak┼╝e do szkolenia personelu i poszerzania kompetencji w zakresie operacji monta┼╝owych wymaganych przy pojazdach hybrydowych. Wynikiem tego jest powsta┼ée centrum szkoleniowe zak┼éadu w Kvasinach, gdzie opracowano sekcj─Ö po┼Ťwi─Öcon─ů szkoleniu personelu w zakresie operacji monta┼╝owych wymaganych przy modelach nisko- i bezemisyjnych.

Pierwsze efekty b─Ödzie mo┼╝na pozna─ç ju┼╝ niebawem. Na pocz─ůtku 2020 roku do pierwszych klient├│w w Polsce trafi nowy SUPERB iV, pierwszy model marki z nap─Ödem hybrydowym typu plug-in. Dost─Öpny z silnikiem benzynowym 1.4 TSI oraz silnikiem elektrycznym samoch├│d zapewnia ┼é─ůczn─ů moc 160 kW (218 KM) i pokonuje do 56 kilometr├│w przy zasilaniu wy┼é─ůcznie energi─ů elektryczn─ů. W po┼é─ůczeniu z silnikiem benzynowym nowy SUPERB iV przejedzie nawet 930 km.

Od teorii do praktyki

Jak tchn─ů─ç ┼╝ycie w samoch├│d hybrydowy b─Ödzie wiedzie─ç ju┼╝ wkr├│tce 9000 tysi─Öcy pracownik├│w, kt├│rzy codziennie przechodz─ů przez bramy gruntownie zmodernizowanej w ubieg┼éym roku fabryki ┼áKODY w Kvasinach. Ka┼╝dy z nich, zanim rozpocznie prac─Ö nad produkcj─ů zelektryfikowanych samochod├│w, musi zosta─ç odpowiednio przeszkolony. Dlatego centrum szkoleniowe zak┼éadu w Kvasinach opracowa┼éo specjaln─ů sekcj─Ö po┼Ťwi─Öcon─ů szkoleniu personelu w zakresie operacji monta┼╝owych wymaganych konkretnie przy pojazdach hybrydowych.

Uczestnicy przechodz─ů szkolenie praktyczne, obejmuj─ůce prac─Ö z okablowaniem i komponentami instalacji wysokiego napi─Öcia, ze szczeg├│lnym uwzgl─Ödnieniem zasad zachowania bezpiecze┼ästwa bez utraty wysokiej jako┼Ťci pracy. Ostatni etap treningu to rzeczywiste ÔÇ×z┼éo┼╝enie samochoduÔÇŁ, polegaj─ůce na zainstalowaniu transformatora i modu┼éu ┼éaduj─ůcego w korpusie testowym, a nast─Öpnie zamontowanie okablowania. Gdy komponenty zostaj─ů po┼é─ůczone, pojazd zostaje uruchomiony. Pracownicy fabryki mog─ů przej┼Ť─ç ten proces wykorzystuj─ůc tak┼╝e wirtualn─ů rzeczywisto┼Ť─ç.

Wszyscy pracownicy, nawet je┼Ťli nie pracuj─ů bezpo┼Ťrednio przy monta┼╝u samochod├│w hybrydowych, musz─ů przej┼Ť─ç szkolenie w zakresie zasad bezpiecze┼ästwa.

Bateria zamiast pełnego zbiornika

G┼é├│wna r├│┼╝nica pomi─Ödzy samochodem spalinowym a hybrydowym typu plug-in w zakresie nadwozia obejmuje tyln─ů cz─Ö┼Ť─ç pojazdu. Akumulator auta hybrydowego typu plug-in znajduje si─Ö w miejscu zbiornika na paliwo, ulokowanego zazwyczaj pod tylnym siedzeniem (na zdj─Öciu zaznaczony pomara┼äczowym kolorem). W samochodzie hybrydowym zbiornik paliwa jest przeniesiony pod baga┼╝nik (na zdj─Öciu zaznaczony kolorem czerwonym). Silnik elektryczny SUPERBA iV znajduje si─Ö natomiast bezpo┼Ťrednio przy silniku spalinowym (na zdj─Öciu zaznaczone kolorem czarnym).

Ostatnie newsy