300 PUNKTÓW ŁADOWANIA

300 PUNKTÓW ŁADOWANIA

300 PUNKTÓW ŁADOWANIA

11. 6. 2019

Nie tylko samochody elektryczne są ważne dla przyszłości mobilności elektrycznej. Samochody elektryczne wymagają ładowania. Dlatego ŠKODA już działa i testuje 300 punktów ładowania w swoich czeskich zakładach.

Trzysta punktów ładowania oznacza trzysta wtyczek, które mogą ładować samochody z akumulatorami elektrycznymi i hybrydy plug-in. Kable i ich wtyczki są oparte na różnych typach ładowarek, które różnią się w zależności od producenta. Więcej informacji o ładowaniu i różnicach między ładowarkami można znaleźć tutaj.

Niektóre ładowarki są montowane na ścianie, inne wolnostojące lub w formie stacji ładującej, mają różne pojemności ładowania, wykorzystują prąd stały lub przemienny i są wytwarzane przez różne firmy. Ta różnorodność ma na celu zapewnienie odpowiednich warunków ładowania dla każdego rodzaju ładowania oraz testowanie różnych rodzajów ładowania pojazdów elektrycznych. Większość stacji ładowania jest wyposażona w dwie wtyczki kablowe, aby ładować jednocześnie dwa samochody. Ze względu na różne pojemności ładowania każdej ładowarki czas ładowania akumulatorów samochodów testowych może się różnić.

Stacje ładowania są obecnie używane głównie do testowania, dlatego głównymi „klientami” tych ładowarek są działy rozwoju technicznego i jakości. Testy przeprowadzane są nie tylko na samych ładowarkach, ale także na ich interakcji z samochodem i na tym, jak reaguje sam samochód. „Mamy dane z samochodów, a także będziemy gromadzić dane z ładowarek. Testujemy zarówno samochody, jak i sam proces ładowania”, wyjaśnia Milan Dufek, odpowiedzialny za zarządzanie systemem jakości.

ŠKO-ENERGO, firma, która dostarcza energię do ŠKODY od ponad 20 lat, ma kluczowe znaczenie dla całego projektu. „ŠKO-ENERGO opracowało koncepcję techniczną, udziela porad technicznych, a także utrzymuje zainstalowane stacje”, wyjaśnia w imieniu firmy David Hošek. Większość ładowarek wymagała właściwej konstrukcji, z elektrycznością dostarczaną do nich pod ziemię. Niewiele z nich zbudowano na istniejącej linii energetycznej.

Dziesiątki samochodów, zarówno akumulatorowych, jak i hybrydowych, są ładowane próbnie. Plan infrastruktury ładowania do 2025 r. przewiduje, że setki - a nawet tysiące - pojazdów będzie korzystać z tych pojemności ładowania w ciągu najbliższych kilku lat. Do samochodów testowych dołączą w szczególności samochody służbowe pracowników. Stacje ładowania będą stopniowo rosły jak grzyby po deszczu, także na parkingach dla pracowników. „Do końca 2019 r. będziemy mieli 488 punktów ładowania. Do 2025 r. planujemy uruchomienie 7 000 punktów ładowania w zakładach ŠKODY w Czechach i ich bezpośrednim sąsiedztwie”, mówi koordynator elektryfikacji projektu Pavel Hanák.

Niektóre stacje ładowania są już publicznie dostępne. We wrześniu 2018 r. ŠKO-ENERGO uruchomiła pierwszą taką publiczną stację szybkiego ładowania na lotnisku w Mladej Boleslavie w ramach projektu pilotażowego. W kwietniu 2019 r. w Customer Center dodano trzy publicznie dostępne stacje ŠKODA.


Ostatnie newsy

Wszystkie newsy