– Wiedziałem, że na wymagających odcinkach w sobotę może być różnie, dlatego nastawiłem się po prostu na jazdę – taką, żeby nie przesadzać, nie wpadać w ekstratryb rajdowy w poszukiwaniu ostatniej 0,1 sekundy, tylko jechać do mety – oczywiście na tyle szybko, na ile rozsądek i doświadczenie pozwalało. Czułem również, że pierwsza pętla pokaże, jaki mamy potencjał na tym rajdzie – komentuje Mikołaj Marczyk.
– Po mecie OS7 Bzie okazało się, że niestety mamy mały problem związany ze szpilkami w prawym przednim kole. Część z nich „ucięło”. Pomimo próby naprawy między odcinkami nie byliśmy w stanie wymienić ich sprzętem, który mieliśmy przy sobie w aucie, i postanowiliśmy spróbować ukończyć rajd. W takiej sytuacji ze względów bezpieczeństwa nie mogliśmy pozwolić sobie na jazdę rajdową i ostatnie 2 odcinki pokonaliśmy tempem drogowym. Staraliśmy się nie przeszkadzać pozostałym załogom w rywalizacji i przepuszczać wszystkich na czas. I tak oto z 1. miejsca na ostatnich 2 odcinkach straciliśmy niecałe 10 minut – opisuje Mikołaj. Ostatecznie w Rajdzie Śląska najlepsi okazali się Tomasz Kasperczyk i Damian Syty przed załogą Jakuba Brzezińskiego i Kamila Kozdronia. Zbigniew Gabryś i Artur Natkaniec zajęli 3. miejsce.
– Na wymagający Rajd Rzeszowski oraz na rajdy szutrowe przygotuję się najlepiej, jak potrafię, i będę chciał dojechać do mety, wystrzegając się błędów – zapowiada Marczyk. A my trzymamy kciuki, żeby tak się stało!
I przypominamy, że 28. Rajd Rzeszowski zaplanowano na 9–11 sierpnia.
2. Rajd Śląska – klasyfikacja generalna:
1. Tomasz Kasperczyk i Damian Syty (1:03:22,9 s, Ford Fiesta R5)
2. Jakub Brzeziński i Kamil Kozdroń (+0,2 s, ŠKODA Fabia R5)
3. Zbigniew Gabryś i Artur Natkaniec (+1:01,1 s, Ford Fiesta R5)
4. Dariusz Poloński i Łukasz Sitek (+1:21,6 s, Ford Fiesta R5)
5. Łukasz Byśkiniewicz i Maciej Wisławski (+1:50,2 s, Hyundai i20 R5)
6. Marcin Słobodzian i Grzegorz Dachowski (+2:52,8 s, Subaru Impreza STi)
7. Jacek Jurecki i Michał Trela (+5:01,4 s, Peugeot 208 R2)
8. Kacper Wróblewski i Jacek Spentany (+5:05,1 s, Peugeot 208 R2)
9.Damian Łata i Michał Majewski (+5:17,1 s, Ford Fiesta Proto)
10. Kamil Bolek i Marcin Gaś (+6:34,6 s, Peugeot 208 R2)