Wróć do strony modelu
PrzejdźWszystkie szczegóły, których szukasz
ŠKODA SUPERB stawia na bezpieczeństwo bez kompromisów. Oprócz różnych zaawansowanych systemów bezpieczeństwa, samochód posiada także:
>Isofix i Top Tether służą do bezpiecznego mocowania fotelika dziecięcego do siedzeń z tyłu. Sam Isofix jest także dostępny dla fotela pasażera z przodu.
› Crew Protect Assist w razie kolizji zabezpiecza przestrzeń wokół kierowcy i pasażera, napinając przednie pasy bezpieczeństwa i domykając szyby.
› Multi-Collision to hamulec, który uruchamia się po zderzeniu i zapobiega dalszemu niekontrolowanemu poruszaniu się auta, zmniejszając w ten sposób ryzyko dalszych kolizji.
› W przeciwieństwie do tempomatu, który utrzymuje zadaną prędkość, Ogranicznik prędkości pozwala kierowcy poruszać się z dowolną prędkością do, ale nie więcej, niż wstępnie określona wartość.
› ABS podczas ostrego hamowania nie dopuści do blokowania się kół Podczas gwałtownego hamowania samochód zwiększa ciśnienie w hamulcach, co wspomaga kierowcę w nieprzewidzianych sytuacjach pokonywać nawet ostre zakręty
› MSR podczas hamowania silnikiem zachowa przyczepność auta
› ASR nie dopuści do „buksowania” kół na śliskiej drodze przy ruszaniu lub przyspieszaniu
› EDL pomaga podczas przyspieszania lub na wzniesieniu, gdy koła mają mniejszą przyczepność
› XDS+ blokada mechanizmu różnicowego, która pomaga kierowcy płynnie i bezpiecznie pokonywać nawet ostre zakręty
› Kontrola ciśnienia w oponach informuje kierowcę o poziomie ciśnienia w oponach
› Hill-Hold Control, czyli Asystent podjazdu, „przytrzymuje” samochód podczas ruszania pod wzniesienie i zapobiega jego staczaniu do tyłu (bez użycia hamulca ręcznego utrzymuje ciśnienie w hamulcu przez 1-2 sekundy po zwolnieniu pedału). Jest standardem w autach ze skrzynią DSG
› Pulsujące światła hamowania ostrzegają innych kierowców w razie nagłego hamowania
ŠKODA SUPERB dostępna jest z najnowszym, elektrycznie sterowanym układem napędu. Dwa silniki, 2.0 TSI/270 KM oraz 2.0 TDI/170 KM, są dostępne z najnowocześniejszym napędem na wszystkie koła, gwarantującym optymalną dynamikę jazdy, najwyższy poziom bezpieczeństwa i ekonomiczność na drodze. Napęd rozdziela moc pomiędzy koła automatycznie, tak byś Ty nie musiał się niczym martwić i mógł czerpać maksimum przyjemności z jazdy.
Wyposażony w krótsze sprężyny i sportowe amortyzatory, niższy o 15 mm SUPERB, oferuje niezapomniane wrażenia z jazdy, wyjątkową szybkość reakcji i dynamiczne prowadzenie.
Progresywny układ kierowniczy zapewnia ŠKODZIE SUPERB lepsze prowadzenie i zwinność na zakrętach. Jego działanie zmienia siłę wspomagania w zależności od prędkości jazdy. Progresywny układ kierowniczy jest dostępny tylko w połączeniu ze sportowym zawieszeniem lub Adaptacyjnym zawieszeniem DCC.
Standardowy zestaw naprawczy może być opcjonalnie zastąpiony 16- lub 18-calowym kołem zapasowym.
Start-Stop pozwala ograniczyć zużycie paliwa w mieście, a jego działanie jest bardzo proste – silnik wyłącza się automatycznie za każdym razem, gdy jego praca nie jest wymagana (np. na światłach lub w korku). Gdy tylko wciśniesz pedał sprzęgła, by wrzucić bieg, silnik natychmiast się załączy. Start-Stop można w każdej chwili dezaktywować.
ŠKODA posiada specjalny system, który zbiera i magazynuje wytworzoną podczas hamowania energię, by ta się nie zmarnowała. Następnie wykorzystuje ją na bieżąco w instalacjach elektrycznych lub przechowuje w akumulatorze – to pozwala zaoszczędzić paliwo, które normalnie byłoby zużyte do tych zadań.
Jednym z trybów jazdy do wyboru w modelu SUPERB jest Eco - tryb świadomych ekologicznie kierowców, dla których priorytetem jest oszczędność. Tryb Eco dostępny jest w modelach z automatyczną skrzynią biegów – działa po zdjęciu nogi z pedału gazu i pozwala osiągnąć niższe spalanie oraz emisję CO2.
Właściwy wybór biegu to klucz do oszczędnej i wydajnej jazdy. Niższe obroty silnika pozwalają na cichszą pracę oraz mniejsze zużycie paliwa. Funkcja ta „podpowie” Ci, kiedy załączyć wyższy lub niższy bieg, podając czytelne informacje na wyświetlaczu.