Chcesz poznać inne modele ŠKODY? Odwiedź naszą stronę główną.
Wszystkie dane, których szukałeś

DANE TECHNICZNE OCTAVIA

Wymiary auta


Bezpieczeństwo

Pozostałe elementy bezpieczeństwa

ŠKODA OCTAVIA stawia na bezpieczeństwo bez kompromisów. Oprócz różnych zaawansowanych systemów bezpieczeństwa, samochód posiada także:

>Isofix i Top Tether służą do bezpiecznego mocowania fotelika dziecięcego do siedzeń z tyłu. Sam Isofix jest także dostępny dla fotela pasażera z przodu.

> W przeciwieństwie do tempomatu, który utrzymuje zadaną prędkość, Ogranicznik prędkości pozwala kierowcy poruszać się z dowolną prędkością do, ale nie więcej, niż wstępnie określona wartość. ABS – podczas ostrego hamowania nie dopuści do blokowania się kół Podczas gwałtownego hamowania samochód zwiększa ciśnienie w hamulcach, co wspomaga kierowcę w nieprzewidzianych sytuacjach pokonywać nawet ostre zakręty

EBD automatycznie optymalizuje siłę i równowagę hamowania, co zapobiega nadmiernemu zużywaniu tylnych hamulców.

MSR – podczas hamowania silnikiem zachowa przyczepność auta

ASR – nie dopuści do „buksowania” kół na śliskiej drodze przy ruszaniu lub przyspieszaniu

EDL – pomaga podczas przyspieszania lub na wzniesieniu, gdy koła mają mniejszą przyczepność

XDS+ - blokada mechanizmu różnicowego, która pomaga kierowcy płynnie i bezpiecznie pokonywać nawet ostre zakręty

Kontrola ciśnienia w oponach – informuje kierowcę o poziomie ciśnienia w oponach

Hill Hold Control – czyli Asystent podjazdu, „przytrzymuje” samochód podczas ruszania pod wzniesienie i zapobiega jego staczaniu do tyłu (bez użycia hamulca ręcznego utrzymuje ciśnienie w hamulcu przez 1-2 sekundy po zwolnieniu pedału). Jest standardem w autach ze skrzynią DSG

Pulsujące światła hamowania – ostrzegają innych kierowców w razie nagłego hamowania

Napęd

Adaptacyjne zawieszenie z Driving Mode Select

Aby zapewnić maksymalną przyjemność z jazdy, nową OCTAVIĘ można wyposażyć w adaptacyjne zawieszenie z funkcją wyboru trybu jazdy. Dzięki temu samochód oferuje kilka opcji, które zmieniają zarówno sztywność amortyzatorów, jak i inne ustawienia pojazdu. Kierowca może więc wybierać pomiędzy komfortem a dynamicznością za pomocą jednego przycisku.

System adaptacyjnego zawieszenia stale monitoruje, ocenia drogę i reaguje na bieżącą jazdę (hamowanie, przyspieszanie, skręcanie). Dzięki temu dostosowuje charakterystykę tłumienia w zależności od trybu ustawiania – działa dla każdego koła indywidualnie i niezależnie.

Sportowe zawieszenie

Wyposażona w krótsze sprężyny i sportowe amortyzatory, niższa o 15 mm nowa OCTAVIA, oferuje niezapomniane wrażenia z jazdy, wyjątkową szybkość reakcji i dynamiczne prowadzenie.

Pakiet na bezdroża

Ochronę podwozia można dodatkowo zwiększyć dzięki:

›opcji podwyższonego zawieszenia, które zwiększa prześwit o 15 mm.

›opcji Pakietu na bezdroża, który obejmuje również wzmocnione sprężyny i amortyzatory oraz osłonę tylnej osi.

Shift-by-Wire

OCTAVIA to pierwszy model ŠKODY, w którym zastosowano automatyczny system zmiany biegów Shift-by-Wire, który nie ma stałego mechanicznego połączenia ze skrzynią DSG. Zamiast tego zmiana biegów odbywa się wyłącznie elektronicznie.

Progresywny układ kierowniczy

Progresywny układ kierowniczy zapewnia ŠKODZIE OCTAVIA lepsze prowadzenie i zwinność na zakrętach. Jego działanie zmienia siłę wspomagania w zależności od prędkości jazdy.

Koło zapasowe

Standardowy zestaw naprawczy może być opcjonalnie zastąpiony:

16-calowym kołem stalowym,

18-calowym kołem stalowym.