ŠKODA OCTAVIA stawia na bezpieczeństwo bez kompromisów. Oprócz różnych zaawansowanych systemów bezpieczeństwa, samochód posiada także:
>Isofix i Top Tether służą do bezpiecznego mocowania fotelika dziecięcego do siedzeń z tyłu. Sam Isofix jest także dostępny dla fotela pasażera z przodu.
> W przeciwieństwie do tempomatu, który utrzymuje zadaną prędkość, Ogranicznik prędkości pozwala kierowcy poruszać się z dowolną prędkością do, ale nie więcej, niż wstępnie określona wartość. ABS – podczas ostrego hamowania nie dopuści do blokowania się kół Podczas gwałtownego hamowania samochód zwiększa ciśnienie w hamulcach, co wspomaga kierowcę w nieprzewidzianych sytuacjach pokonywać nawet ostre zakręty
›EBD automatycznie optymalizuje siłę i równowagę hamowania, co zapobiega nadmiernemu zużywaniu tylnych hamulców.
›MSR – podczas hamowania silnikiem zachowa przyczepność auta
›ASR – nie dopuści do „buksowania” kół na śliskiej drodze przy ruszaniu lub przyspieszaniu
›EDL – pomaga podczas przyspieszania lub na wzniesieniu, gdy koła mają mniejszą przyczepność
›XDS+ - blokada mechanizmu różnicowego, która pomaga kierowcy płynnie i bezpiecznie pokonywać nawet ostre zakręty
›Kontrola ciśnienia w oponach – informuje kierowcę o poziomie ciśnienia w oponach
›Hill Hold Control – czyli Asystent podjazdu, „przytrzymuje” samochód podczas ruszania pod wzniesienie i zapobiega jego staczaniu do tyłu (bez użycia hamulca ręcznego utrzymuje ciśnienie w hamulcu przez 1-2 sekundy po zwolnieniu pedału). Jest standardem w autach ze skrzynią DSG
›Pulsujące światła hamowania – ostrzegają innych kierowców w razie nagłego hamowania
Aby zapewnić maksymalną przyjemność z jazdy, nową OCTAVIĘ można wyposażyć w adaptacyjne zawieszenie z funkcją wyboru trybu jazdy. Dzięki temu samochód oferuje kilka opcji, które zmieniają zarówno sztywność amortyzatorów, jak i inne ustawienia pojazdu. Kierowca może więc wybierać pomiędzy komfortem a dynamicznością za pomocą jednego przycisku.
System adaptacyjnego zawieszenia stale monitoruje, ocenia drogę i reaguje na bieżącą jazdę (hamowanie, przyspieszanie, skręcanie). Dzięki temu dostosowuje charakterystykę tłumienia w zależności od trybu ustawiania – działa dla każdego koła indywidualnie i niezależnie.
Wyposażona w krótsze sprężyny i sportowe amortyzatory, niższa o 15 mm nowa OCTAVIA, oferuje niezapomniane wrażenia z jazdy, wyjątkową szybkość reakcji i dynamiczne prowadzenie.
Ochronę podwozia można dodatkowo zwiększyć dzięki:
›opcji podwyższonego zawieszenia, które zwiększa prześwit o 15 mm.
›opcji Pakietu na bezdroża, który obejmuje również wzmocnione sprężyny i amortyzatory oraz osłonę tylnej osi.
OCTAVIA to pierwszy model ŠKODY, w którym zastosowano automatyczny system zmiany biegów Shift-by-Wire, który nie ma stałego mechanicznego połączenia ze skrzynią DSG. Zamiast tego zmiana biegów odbywa się wyłącznie elektronicznie.
Progresywny układ kierowniczy zapewnia ŠKODZIE OCTAVIA lepsze prowadzenie i zwinność na zakrętach. Jego działanie zmienia siłę wspomagania w zależności od prędkości jazdy.
Standardowy zestaw naprawczy może być opcjonalnie zastąpiony:
16-calowym kołem stalowym,
18-calowym kołem stalowym.