Pozostałe elementy bezpieczeństwa
ŠKODA OCTAVIA iV stawia na bezpieczeństwo bez kompromisów. Oprócz różnych zaawansowanych systemów bezpieczeństwa, samochód posiada także:
>Isofix i Top Tether służą do bezpiecznego mocowania fotelika dziecięcego do siedzeń z tyłu. Sam Isofix jest także dostępny dla fotela pasażera z przodu.
> W przeciwieństwie do tempomatu, który utrzymuje zadaną prędkość, Ogranicznik prędkości pozwala kierowcy poruszać się z dowolną prędkością do, ale nie więcej, niż wstępnie określona wartość.
ABS – podczas ostrego hamowania nie dopuści do blokowania się kół Podczas gwałtownego hamowania samochód zwiększa ciśnienie w hamulcach, co wspomaga kierowcę w nieprzewidzianych sytuacjach pokonywać nawet ostre zakręty
›EBD automatycznie optymalizuje siłę i równowagę hamowania, co zapobiega nadmiernemu zużywaniu tylnych hamulców.
MSR – podczas hamowania silnikiem zachowa przyczepność auta
ASR – nie dopuści do „buksowania” kół na śliskiej drodze przy ruszaniu lub przyspieszaniu
EDL – pomaga podczas przyspieszania lub na wzniesieniu, gdy koła mają mniejszą przyczepność
XDS+ - blokada mechanizmu różnicowego, która pomaga kierowcy płynnie i bezpiecznie pokonywać nawet ostre zakręty
Kontrola ciśnienia w oponach – informuje kierowcę o poziomie ciśnienia w oponach
Hill Hold Control – czyli Asystent podjazdu, „przytrzymuje” samochód podczas ruszania pod wzniesienie i zapobiega jego staczaniu do tyłu (bez użycia hamulca ręcznego utrzymuje ciśnienie w hamulcu przez 1-2 sekundy po zwolnieniu pedału). Jest standardem w autach ze skrzynią DSG
Pulsujące światła hamowania – ostrzegają innych kierowców w razie nagłego hamowania
Napęd hybrydowy typu plug-in
ŠKODA OCTAVIA iV wykorzystuje zaawansowaną technologię hybrydową typu plug-in, łącząc silnik benzynowy 1.4 TSI/156 KM z silnikiem elektrycznym o mocy 115 KM. Dzięki temu oferuje zarówno napęd czysto elektryczny, jak i tryb hybrydowy łączący oba silniki. Razem wytwarzają one całkowitą moc 204 KM, a maksymalny moment obrotowy samochodu wynosi 350 Nm.
Trzecia część systemu składa się z akumulatora litowo-jonowego o mocy 13 kWh umieszczonego w podłodze przed tylną osią. Jego pojemność brutto wynosząca 13 kWh odpowiada pojemności netto 10,4 kWh.
Akumulator litowo-jonowy w OCTAVII iV może być ładowany na trzy sposoby:
>za pomocą prądu zmiennego (AC) - ze zwykłego gniazdka lub poprzez urządzenie wallbox, a także w publicznej stacji, co pozwala na szybsze ładowanie.
>poprzez silnik spalinowy - akumulator można ładować lub utrzymać jego stan naładowania podczas jazdy. Jego wymagany stan naładowania można ustawiać ręcznie. >poprzez odzyskiwanie energii hamowania - część energii kinetycznej jest odzyskiwana podczas hamowania. Następnie jest ona przechowywana w akumulatorze.
Złącze do ładowania akumulatora znajduje się pod pokrywą po stronie kierowcy.
OCTAVIA iV jest wyposażona standardowo w automatyczną 6-biegową skrzynię DSG z systemem shift-by-wire. Dzięki niemu łopatki do zmiany biegów nie mają stałego połączenia mechanicznego ze skrzynią. Zamiast tego, zmiana biegów odbywa się wyłącznie elektronicznie.
Zbiornik paliwa OCTAVII iV o pojemności 40 litrów jest tylko o 5 litrów mniejszy od zbiornika w modelach wyposażonych w silnik spalinowy.