ŠKODA SUPERB COMBI stawia na bezpieczeństwo bez kompromisów. Oprócz różnych zaawansowanych systemów bezpieczeństwa, samochód posiada także:
› Isofix and Top tether służą do bezpiecznego mocowania fotelika dziecięcego do siedzeń z tyłu. Sam Isofix jest także dostępny dla fotela pasażera z przodu.
› Crew Protect Assist w razie kolizji zabezpiecza przestrzeń wokół kierowcy i pasażera, napinając przednie pasy bezpieczeństwa i domykając szyby oraz panoramiczny dach.
› Multi-Collision to hamulec, który uruchamia się po zderzeniu i zapobiega dalszemu niekontrolowanemu poruszaniu się auta, zmniejszając w ten sposób ryzyko dalszych kolizji.
› W przeciwieństwie do tempomatu, który utrzymuje zadaną prędkość, Ogranicznik prędkości pozwala kierowcy poruszać się z dowolną prędkością do, ale nie więcej, niż wstępnie określona wartość.
› ABS podczas ostrego hamowania nie dopuści do blokowania się kół Podczas gwałtownego hamowania samochód zwiększa ciśnienie w hamulcach, co wspomaga kierowcę w nieprzewidzianych sytuacjach pokonywać nawet ostre zakręty
› MSR podczas hamowania silnikiem zachowa przyczepność auta
› ASR nie dopuści do „buksowania” kół na śliskiej drodze przy ruszaniu lub przyspieszaniu
› EDL pomaga podczas przyspieszania lub na wzniesieniu, gdy koła mają mniejszą przyczepność
› XDS+ blokada mechanizmu różnicowego, która pomaga kierowcy płynnie i bezpiecznie pokonywać nawet ostre zakręty
› Kontrola ciśnienia w oponach – informuje kierowcę o poziomie ciśnienia w oponach
› Hill-Hold Control, czyli Asystent podjazdu, „przytrzymuje” samochód podczas ruszania pod wzniesienie i zapobiega jego staczaniu do tyłu (bez użycia hamulca ręcznego utrzymuje ciśnienie w hamulcu przez 1-2 sekundy po zwolnieniu pedału). Jest standardem w autach ze skrzynią DSG
› Pulsujące światła hamowania – ostrzegają innych kierowców w razie nagłego hamowania
ŠKODA SUPERB COMBI dostępna jest z najnowszym, elektrycznie sterowanym układem napędu. Dwa silniki, 2.0 TSI/270 KM oraz 2.0 TDI/170 KM, są dostępne z najnowocześniejszym napędem na wszystkie koła, gwarantującym optymalną dynamikę jazdy, najwyższy poziom bezpieczeństwa i ekonomiczność na drodze.
Napęd rozdziela moc pomiędzy koła automatycznie, tak byś Ty nie musiał się niczym martwić i mógł czerpać maksimum przyjemności z jazdy.
Wyposażony w krótsze sprężyny i sportowe amortyzatory, niższy o 15 mm SUPERB COMBI, oferuje niezapomniane wrażenia z jazdy, wyjątkową szybkość reakcji i dynamiczne prowadzenie.
Progresywny układ kierowniczy zapewnia ŠKODZIE SUPERB COMBI lepsze prowadzenie i zwinność na zakrętach. Jego działanie zmienia siłę wspomagania w zależności od prędkości jazdy. Progresywny układ kierowniczy jest dostępny tylko w połączeniu ze sportowym zawieszeniem lub Adaptacyjnym zawieszeniem DCC.
Nivomat to funkcja samopoziomująca zawieszenie, gdy samochód jest załadowany. To poprawia zachowanie pojazdu na drodze.
Standardowy zestaw naprawczy może być opcjonalnie zastąpiony 16- lub 18-calowym kołem zapasowym.
Start-Stop pozwala ograniczyć zużycie paliwa w mieście, a jego działanie jest bardzo proste – silnik wyłącza się automatycznie za każdym razem, gdy jego praca nie jest wymagana (np. na światłach lub w korku). Gdy tylko wciśniesz pedał sprzęgła, by wrzucić bieg, silnik natychmiast się załączy. Start-Stop można w każdej chwili dezaktywować.
ŠKODA posiada specjalny system, który zbiera i magazynuje wytworzoną podczas hamowania energię, by ta się nie zmarnowała. Następnie wykorzystuje ją na bieżąco w instalacjach elektrycznych lub przechowuje w akumulatorze – to pozwala zaoszczędzić paliwo, które normalnie byłoby zużyte do tych zadań.
Jednym z trybów jazdy do wyboru w modelu SUPERB COMBI jest Eco - tryb świadomych ekologicznie kierowców, dla których priorytetem jest oszczędność. Tryb Eco dostępny jest w modelach z automatyczną skrzynią biegów – działa po zdjęciu nogi z pedału gazu i pozwala osiągnąć niższe spalanie oraz emisję CO2.
Właściwy wybór biegu to klucz do oszczędnej i wydajnej jazdy. Niższe obroty silnika pozwalają na cichszą pracę oraz mniejsze zużycie paliwa. Funkcja ta „podpowie” Ci, kiedy załączyć wyższy lub niższy bieg, podając czytelne informacje na wyświetlaczu.