Chcesz poznać inne modele ŠKODY? Odwiedź naszą stronę główną.

Wszystkie dane, których szukałeś

DANE TECHNICZNE OCTAVII iV

DANE TECHNICZNE

Wymiary auta

Wymiary auta
Bezpieczeństwo

Pozostałe elementy bezpieczeństwa

ŠKODA OCTAVIA iV stawia na bezpieczeństwo bez kompromisów. Oprócz różnych zaawansowanych systemów bezpieczeństwa, samochód posiada także:

>Isofix i Top Tether służą do bezpiecznego mocowania fotelika dziecięcego do siedzeń z tyłu. Sam Isofix jest także dostępny dla fotela pasażera z przodu.

> W przeciwieństwie do tempomatu, który utrzymuje zadaną prędkość, Ogranicznik prędkości pozwala kierowcy poruszać się z dowolną prędkością do, ale nie więcej, niż wstępnie określona wartość.

ABS – podczas ostrego hamowania nie dopuści do blokowania się kół Podczas gwałtownego hamowania samochód zwiększa ciśnienie w hamulcach, co wspomaga kierowcę w nieprzewidzianych sytuacjach pokonywać nawet ostre zakręty

›EBD automatycznie optymalizuje siłę i równowagę hamowania, co zapobiega nadmiernemu zużywaniu tylnych hamulców.

MSR – podczas hamowania silnikiem zachowa przyczepność auta

ASR – nie dopuści do „buksowania” kół na śliskiej drodze przy ruszaniu lub przyspieszaniu

EDL – pomaga podczas przyspieszania lub na wzniesieniu, gdy koła mają mniejszą przyczepność

XDS+ - blokada mechanizmu różnicowego, która pomaga kierowcy płynnie i bezpiecznie pokonywać nawet ostre zakręty

Kontrola ciśnienia w oponach – informuje kierowcę o poziomie ciśnienia w oponach

Hill Hold Control – czyli Asystent podjazdu, „przytrzymuje” samochód podczas ruszania pod wzniesienie i zapobiega jego staczaniu do tyłu (bez użycia hamulca ręcznego utrzymuje ciśnienie w hamulcu przez 1-2 sekundy po zwolnieniu pedału). Jest standardem w autach ze skrzynią DSG

Pulsujące światła hamowania – ostrzegają innych kierowców w razie nagłego hamowania

Zespół napędowy

Napęd hybrydowy typu plug-in

ŠKODA OCTAVIA iV wykorzystuje zaawansowaną technologię hybrydową typu plug-in, łącząc silnik benzynowy 1.4 TSI/156 KM z silnikiem elektrycznym o mocy 115 KM. Dzięki temu oferuje zarówno napęd czysto elektryczny, jak i tryb hybrydowy łączący oba silniki. Razem wytwarzają one całkowitą moc 204 KM, a maksymalny moment obrotowy samochodu wynosi 350 Nm.

Trzecia część systemu składa się z akumulatora litowo-jonowego o mocy 13 kWh umieszczonego w podłodze przed tylną osią. Jego pojemność brutto wynosząca 13 kWh odpowiada pojemności netto 10,4 kWh.


Zespół napędowy
Ładowanie akumulatora

Akumulator litowo-jonowy w OCTAVII iV może być ładowany na trzy sposoby:

>za pomocą prądu zmiennego (AC) - ze zwykłego gniazdka lub poprzez urządzenie wallbox, a także w publicznej stacji, co pozwala na szybsze ładowanie.

>poprzez silnik spalinowy - akumulator można ładować lub utrzymać jego stan naładowania podczas jazdy. Jego wymagany stan naładowania można ustawiać ręcznie. >poprzez odzyskiwanie energii hamowania - część energii kinetycznej jest odzyskiwana podczas hamowania. Następnie jest ona przechowywana w akumulatorze.

Złącze do ładowania akumulatora znajduje się pod pokrywą po stronie kierowcy.

Ładowanie akumulatora
Shift-by-wire

OCTAVIA iV jest wyposażona standardowo w automatyczną 6-biegową skrzynię DSG z systemem shift-by-wire. Dzięki niemu łopatki do zmiany biegów nie mają stałego połączenia mechanicznego ze skrzynią. Zamiast tego, zmiana biegów odbywa się wyłącznie elektronicznie.

Shift-by-wire
Zbiornik na benzynę

Zbiornik paliwa OCTAVII iV o pojemności 40 litrów jest tylko o 5 litrów mniejszy od zbiornika w modelach wyposażonych w silnik spalinowy.