Wróć do strony modelu
PrzejdźFront Assist to system bezpieczeństwa, który w obliczu nieuniknionej kolizji aktywuje hamulce, by zminimalizować konsekwencje ewentualnego zderzenia. System wykrywa również pieszych na ulicy, którzy próbują przeciąć drogę samochodu. W awaryjnej sytuacji, gdy asystent interweniuje hamowaniem, a kierowca próbuje robić uniki gwałtownym ruchem kierownicy, asystent unika kolizji ingerując także w działanie kierownicę, aby pomóc w pokonaniu przeszkody.
Asystent skręcania, który jest częścią systemu Front Assist, ma na celu monitorowanie nadjeżdżającego pojazdu, gdy skręcasz w lewo (w ruchu lewostronnym), np. na skrzyżowaniu. Jeśli istnieje bezpośrednie zagrożenie, system całkowicie zatrzyma auto.
Dzięki dwóm czujnikom radarowym z tyłu samochodu, Side Assist wykrywa pojazdy nadjeżdżające z tyłu lub znajdujące się w martwym punkcie. Kierowca jest o nich informowany diodami LED w lusterkach bocznych. Side Assist może wykrywać pojazdy w odległości do 70 m za samochodem, a tym samym skutecznie ostrzega przed niebezpiecznymi sytuacjami na autostradach i drogach szybkiego ruchu.
Ta nowa funkcja bezpieczeństwa jest kolejnym uzupełnieniem systemu Side Assist. Exit Warning wizualne i akustyczne ostrzega kierowcę i pasażerów, gdy podczas wychodzenia z samochodu otwarcie drzwi może spowodować kolizję z innym pojazdem, rowerzystą lub skuterem. Exit Warning wykorzystuje tylne czujniki Side Assist i monitoruje obszar za samochodem i wzdłuż jego boków do odległości 35 m.
W razie wypadku, ten system naciąga przednie pasy bezpieczeństwa i całkowicie domyka boczne szyby. System współpracuje z przednimi i tylnymi kamerami auta oraz z czujnikiem dachowania.
Po ewentualnym wypadku (gdy aktywowane zostaną poduszki powietrzne), ENYAQ iV uruchomi hamulec anty-kolizyjny, by samochód nie poruszał się dalej bezwładnie i nie spowodował kolejnego zderzenia.