DZIAŁANIE SILNIKÓW TSI

WYSOKA SPRAWNOŚĆ

Nowoczesne silniki TSI oferują bardzo dobre osiągi przy ograniczeniu zużycia paliwa. Ich bezpośredni wtrysk paliwa i turbosprężarka to dwa podstawowe elementy pozwalające na tę efektywność.

Bezpośredni wtrysk paliwa

W klasycznych silnikach paliwo dostarczane do cylindrów jest wcześniej mieszane z powietrzem. W silnikach TSI paliwo wtryskiwane jest bezpośrednio do cylindra i dopiero tam mieszane z powietrzem. Do cylindrów wtryskiwana jest taka ilość benzyny, jaka jest niezbędna do prawidłowej pracy w danej chwili. Dzięki precyzyjnemu dawkowaniu paliwa możliwa jest oszczędność.

Jak działa turbosprężarka?

Turbosprężarka dostarcza odpowiednią ilość powietrza do silnika. Powietrze jest nie tylko zasysane, ale także wtłaczane do cylindrów. Większa ilość powietrza sprawia, że możemy podać więcej paliwa, co daje lepsze osiągi. Zakres obrotów użytecznych silnika TSI z turbosprężarką jest znacznie szerszy niż w silnikach wolnossących - wysoka wartość momentu dostępna jest już przy 1500 obr./min.

TSI ZMIENIA SIE JAK CHCESZ

Silnik TSI ma dwa oblicza: przy delikatnym obchodzeniu się z gazem daje zaskakująco niskie zużycie paliwa, a w razie potrzeby, "budzi" w sobie bardzo dobre osiągi.

ZAPAMIĘTAJ!

Główne różnice pomiędzy silnikami TSI a wolnossącymi silnikami benzynowymi starszej generacji to:

Bezpośredni wtrysk paliwa

dostarczający paliwo od razu do cylindra.

Turbosprężarka

dostarczająca odpowiednią ilość powietrza do silnika.

Wysoki moment obrotowy

dostępny w szerokim zakresie obrotów.