NOWA ŠKODA SUPERB

ŠKODA już teraz zdradza kilka detali swojego nowego, flagowego modelu SUPERB. Jeszcze przed oficjalną premierą pokazuje szkic z ostrymi reflektorami, światłami przeciwmgielnymi z charakterystycznym paskiem i osłoną chłodnicy typową dla modeli ŠKODA. Tylna część samochodu także przeszła zmiany. Tam po raz pierwszy SUPERB otrzyma wyraźny napis ŠKODA zamiast logo.

POZNAJ BLIŻEJ NOWĄ ŠKODĘ SUPERB

Zapisz się i otrzymaj informacje o modelu jako pierwszy!

NAJNOWSZE NEWSY

ODŚWIEŻONA ŠKODA SUPERB

ŠKODA prezentuje pierwsze szkice odświeżonego modelu SUPERB

Dowiedz się więcej

INNOWACYJNA TECHNOLOGIA OŚWIETLENIOWA

Innowacyjna technologia oświetleniowa odświeżonego modelu SUPERB zapewnia maksimum bezpieczeństwa

Dowiedz się więcej

ŠKODA prezentuje przedpremierowy teaser

ŠKODA przedstawia odświeżony, flagowy model SUPERB dostępny po raz pierwszy także w uterenowionej wersji SCOUT. Światowa premiera auta odbędzie się podczas Mistrzostw Świata w Hokeju na Lodzie w Bratysławie.

Dowiedz się więcej

ŠKODA SUPERB: 85 LAT HISTORII

W 2019 roku minie dokładnie 85 lat, odkąd pierwsza ŠKODA SUPERB ujrzała światło dzienne. Poznaj historię flagowego modelu marki.

POCZĄTKI LEGENDY (1934-1949)

Pierwsza ŠKODA SUPERB została wprowadzona na rynek w 1934 roku jako jeden z trzech zupełnie nowych modeli o innowacyjnym wzornictwie i z nowoczesnym zawieszeniem. Przestronne nadwozie z łatwością mieściło aż siedem osób, a moc silnika była przenoszona na tylną oś za pomocą 4-biegowej manualnej skrzyni. Po kilku modernizacjach, SUPERB pojawił się również z 4-litrowym, 8-cylindrowym silnikiem OHV o mocy 96 KM. Podczas wojny stworzono także model 1600 SUPERB przystosowany do celów wojskowych, w tym około pięć prototypów z napędem 4x4. Po wyzwoleniu produkcja modelu była kontynuowana w odnowionej wersji w fabryce w Kvasinach.

SUPERB 640 z 1935 roku (po lewej) i SUPERB 3000 OHV z 1939 roku

PIERWSZA GENERACJA: PRZESTRZEŃ (2001-2008)

W 2001 roku, po 50-letniej przerwie, ŠKODA ponownie wkroczyła do klasy biznes, prezentując nowy model SUPERB na Międzynarodowym Salonie Samochodowym we Frankfurcie. Ta pełna wdzięku 4-drzwiowa limuzyna zadziwiła wszystkich ilością miejsca dla pasażerów z tyłu. Wszyscy zadawali sobie pytanie: w jakim innym samochodzie pasażerowie mogli tak bardzo rozprostować nogi? Każdemu, komu to nie wystarczało, SUPERB oferował opcjonalnie składane oparcie przedniego fotela pasażera. Największy model ŠKODY uzyskał również uznanie dzięki dbałości o detale, jak miejsce na parasol w tylnych drzwiach. Dopiero w kolejnych latach, Rolls-Royce Phantom - szczyt luksusu – podążył za tym przykładem.

Pierwsza generacja ŠKODY SUPERB

Odzwierciedlając swój status w hierarchii ŠKODY, model SUPERB był pełen nowych technologii i rozwiązań z segmentu premium, posiadając m.in. reflektory bi-ksenonowe, automatyczną klimatyzację oraz szyberdach z bateriami słonecznymi. Gama silników obejmowała jednostki benzynowe i wysokoprężne z napędem na przednie koła. Oprócz manualnej skrzyni biegów dostępna była również automatyczna przekładania.

W 2006 roku pierwsza generacja modelu SUPERB została poddana faceliftingowi i dzięki temu zyskała nowy poziom wyposażenia - LAURIN & KLEMENT. Modyfikacje objęły przednią i tylną część auta, a wnętrze zostało zaprojektowane na nowo. Silnik 1.9 TDI otrzymał większą moc, podniesioną ze 105 KM do 115 KM.

Pierwsza generacja ŠKODY SUPERB

DRUGA GENERACJA: INNOWACJA (2008-2015)

Druga generacja modelu SUPERB została zaprezentowana podczas Salonu Samochodowego w Genewie w 2008 roku. Podczas gdy poprzednia wersja oferowała imponującą ilość miejsca, nowa model dodał do tego liczne inteligentne rozwiązania, aby uczynić korzystanie z samochodu łatwiejszym i przyjemniejszym na co dzień. Ten SUPERB wyróżniał się na tle konkurencji przede wszystkim opatentowanym systemem otwierania pokrywy bagażnika TwinDoor (oferując możliwość otwarcia piątych drzwi jak sedan lub liftback), inteligentnym napędem na cztery koła ze sprzęgłem Haldex IV generacji, a także adaptacyjnymi reflektorami bi-ksenonowymi. Wszystko to, w połączeniu z jeszcze większą przestrzenią we wnętrzu i olbrzymim bagażnikiem sprawiło, że SUPERB stał się samochodem bez bezpośredniej konkurencji w swojej kategorii cenowej. Pozostało tylko czekać z niecierpliwością, ponieważ SUPERB został zaprezentowany po raz pierwszy na targach motoryzacyjnych we Frankfurcie w 2009 roku.

Druga generacja ŠKODY SUPERB

Z wyjątkiem prestiżowego 6-cylindrowego silnika benzynowego, wszystkie jednostki napędowe były turbodoładowane, a rolę automatycznej skrzyni biegów pełniła dwusprzęgłowa przekładnia DSG. Z biegiem czasu oferta poszerzyła się o ekonomiczną wersję GreenLine, najwyższej klasy wyposażenie LAURIN & KLEMENT, a także wariant Outdoor na bezdroża.

Facelifting tej generacji nastąpił w 2013 roku i był znacznie odważniejszy niż w pierwszym pokoleniu auta. Tym razem SUPERB otrzymał linie nadwozia zgodne z nowym językiem designu marki, a także odnowione wnętrze i nowe logo. Model wzbogacił się o wiele przemyślanych rozwiązań z zakresu bezpieczeństwa i komfortu. Innowacje obejmowały także adaptacyjne reflektory bi-ksenonowe z LED-owymi światłami do jazdy dziennej, asystenta kierowcy wykrywającego zmęczenie oraz automatycznego asystenta parkowania w wersji 2.0. Udoskonalono także system TwinDoor, w którym „liftback” i „sedan” miały swój własny przycisk do otwierania pokrywy.

Druga generacja ŠKODY SUPERB

TRZECIA GENERACJA: NOWA ERA (2015-DO DZISIAJ)

Po siedmiu latach produkcji, SUPERB II generacji ustąpił miejsca następcy. Trzecia odsłona flagowego pojazdu marki ŠKODA została oparta na wartościach, które docenili kierowcy ponad miliona sprzedanych egzemplarzy modelu SUPERB (produkowanych już od 2001 roku). Tym samym najważniejsza jest tu przestrzeń nieporównywalna z żadnym innym autem w segmencie. ŠKODA SUPERB III została ulepszona pod względem szerokości i wysokości wnętrza, a także pojemności bagażnika.

Trzecia generacja ŠKODY SUPERB

Nowa wersja przewyższa swojego poprzednika także pod względem nowoczesnej technologii – korzysta z innowacyjnej płyty Volkswagena MQB, z wydajnych silników i przekładni, a dodatkowo jest najbezpieczniejsza, najbardziej ekonomiczna, najbardziej zaawansowana i najbardziej praktyczna ze wszystkich modeli SUPERB wszechczasów.

Trzecia generacja ŠKODY SUPERB