ŠKODA zamyka pierwszy kwartał

ŠKODA zamyka pierwszy kwartał rekordowymi przychodami ze sprzedaży

ŠKODA zamyka pierwszy kwartał rekordowymi przychodami ze sprzedaży

13. 5. 2019

ŠKODA odniosła sukces odnotowując przychody ze sprzedaży rzędu 4,92 mld euro w pierwszym kwartale i uzyskując tym samym wynik o 8,2 proc. lepszy niż w poprzednim roku. Marka utrzymała zysk operacyjny na wysokim poziomie 410 mln euro, podobnie jak zwrot ze sprzedaży na poziomie 8,3 proc. Inwestycje producenta w środki trwałe wzrosły aż o 74,3 proc. ŠKODA inwestuje tym samym w nowe modele i mocno stawia na elektromobilność zwiększając moce produkcyjne linii przeznaczonych do produkcji komponentów do pojazdów elektrycznych.

- Pomimo wymagającego otoczenia rynkowego, osiągnęliśmy bardzo dobry wynik w pierwszym kwartale 2019 r. Niewielki spadek zysku operacyjnego wynika głównie z ujemnego kursu walutowego oraz wyższych kosztów przy wprowadzaniu nowych produktów i technologii, w które cały czas inwestujemy. Bardzo pozytywnym aspektem był z pewnością wzrost wolumenu sprzedaży w Europie, osiągnięty dzięki naszej polityce cenowej, aktywnemu zarządzaniu sprzedażą oraz optymalizacji kosztów – podsumowuje Klaus-Dieter Schürmann, członek zarządu ŠKODA AUTO ds. Finansów i IT

W pierwszym kwartale 2019 roku ŠKODA dostarczyła klientom 307 600 pojazdów, co jest wynikiem nieco niższym niż w pierwszych trzech miesiącach minionego roku. ŠKODA OCTAVIA pozostaje bestsellerem marki, od stycznia do marca sprzedano 92 500 sztuk tego modelu. KAROQ jest nadal ważnym motorem wzrostu: w pierwszym kwartale ŠKODA dostarczyła 35 800 sztuk kompaktowego SUV-a, czyli ponad dwa razy więcej niż w analogicznym okresie 2018 roku.

ŠKODA stawia na strategię przyszłości

Marka jasno określiła wizję przyszłości poprzez strategię 2025 i osiąga kolejne kamienie milowe. Głównymi celami, które przed sobą stawia, jest rozwój obszaru elektromobilności oraz usług z zakresu connectivity. Inne kluczowe obszary działania obejmują digitalizację produktów i procesów, wejście na nowe rynki oraz rozszerzenie tradycyjnego biznesu produkcji samochodów o dostarczanie różnorodnych usług z zakresu mobilności. ŠKODA AUTO zamierza rozwijać się w dwóch wymiarach –poprzez dalsze zwiększanie sprzedaży pojazdów oraz przez rozwój nowych obszarów biznesowych, takich jak cyfrowe usługi mobilności.

Ostatnie newsy

Wszystkie newsy