• Citigo
      • Citigo Monte Carlo
        Citigo Monte Carlo od  42 620
        Miejska ŠKODA w sportowym stylu
        • ​​​​​​Doskonała do miasta
        • Oryginalne wykończenie nadwozia
        • Obniżone zawieszenie i efektowne felgi​
        • poj. bagażnika251l /959l
        • od4,5l/100km
        • od105g/km
      • Citigo 3-drzwiowy
        Citigo 3-drzwiowy od  35 570
        Prawdziwie miejska ŠKODA
        • ​​​Mały z zewnątrz, duży wewnątrz
        • Oszczędne silniki, świetne do miasta
        • Twój codzienny pomocnik - Move&Fun​
        • poj. bagażnika251l /951l
        • od4,5l/100km
        • od105g/km
      • Citigo 5-drzwiowy
        Citigo 5-drzwiowy od  37 070
        Najlepszy wybór do miasta
        • ​​​Mały z zewnątrz, duży wewnątrz
        • Oszczędne silniki, świetne do miasta
        • Twój codzienny pomocnik - Move​&Fun​
        • poj. bagażnika251l /959l
        • od4,4l/100km
        • od103g/km
  • Fabia
      • Fabia
        Fabia od  40 380
        Wyrazisty design, zachwycająca praktyczność
        • ​​​​​​​​​Nowoczesna, dynamiczna, pełna ekspresji
        • Nowa koncepcja designu wnętrza
        • Szersze i niższe nadwozie, doskonałe proporcje​
        • poj. bagażnika330l /1150l
        • od4,1l/100km
        • od95g/km
      • Fabia Monte Carlo
        Fabia Monte Carlo od  53 350
        Funkcjonalność i styl w jednym
        • ​​​​​​​​Panoramiczne okno dachowe, czarne dodatki oraz aluminiowe felgi​​
        • ​​Sportowe siedzenia z czarno-czerwoną tapicerką i sportowa kierownica
        • Największa pojemność bagażnika w swojej klasie​
        • poj. bagażnika330l /1150l
        • od4,2l/100km
        • od95g/km
      • Fabia Joy
        Fabia Joy od  48 150
        Nowa Fabia JOY – czysta radość
        • ​​​​​​Tapicerka z niebieskim obszyciem oraz boczkami wykonanymi z Alcantary
        • Bogate wyposażenie standardowe i codzienna praktyczność
        • Dowód pasji do samochodów sięgający ponad 120 lat​
        • poj. bagażnika330l /1150l
        • od4,1l/100km
        • od95g/km
      • Fabia Combi
        Fabia Combi od  44 880
        Zaczyna tam, gdzie inni kończą
        • ​​​​​​​​​Niezrównana pojemność bagażnika w swojej klasie
        • Nowe systemy zapewniające bezpieczeństwo i komfort
        • Wydajne i oszczędne silniki
        • poj. bagażnika530l /1395l
        • od4,2l/100km
        • od94g/km
      • Fabia Combi Scoutline
        Fabia Combi Scoutline od  57 150
        Niewielki samochód z wielkimi możliwościami
        • ​​​Funkcjonalność, którą podkreśla design
        • ​Innowacyjne technologie 
        • ​16-calowe felgi Rock lub 17-calowe Clubber​​​
        • poj. bagażnika530l /1395l
        • od4,2l/100km
        • od97g/km
      • Fabia Combi Monte Carlo
        Fabia Combi Monte Carlo od  55 850
        Funkcjonalność i styl w jednym
        • ​​​​​​​​​Panoramiczne okno dachowe, czarne dodatki oraz aluminiowe felgi
        • Sportowe siedzenia z czarno-czerwoną tapicerką i sportowa kierownica​​
        • ​​Największa pojemność bagażnika w swojej klasie​
        • poj. bagażnika530l /1395l
        • od4,2l/100km
        • od94g/km
      • Fabia Combi Joy
        Fabia Combi Joy od  53 300
        Nowa Fabia Combi JOY – czysta radość
        • ​​​​​​Tapicerka z niebieskim obszyciem oraz boczkami wykonanymi z Alcantary
        • Bogate wyposażenie standardowe i codzienna praktyczność
        • Dowód pasji do samochodów sięgający ponad 120 lat​
        • poj. bagażnika530l /1395l
        • od4,2l/100km
        • od94g/km
  • Rapid
      • Rapid
        Rapid od  52 050
        Nowe standardy w swojej klasie
        • ​​​​​​​​Nowy, wyrazisty i świeży design
        • Przestronne wnętrze i pojemny bagażnik

        • Oszczędne i dynamiczne silniki​​

        • poj. bagażnika550l /1490l
        • od3,6l/100km
        • od102g/km
      • Rapid Monte Carlo
        Rapid Monte Carlo od  68 330
        Elegancki wygląd. Dynamiczny charakter.
        • ​​​​​Czarne elementy nadwozia i dynamiczny design
        • ​​16-calowe felgi aluminiowe Italia
        • ​​​Sportowe siedzenia i wykończenie wnętrza
        • poj. bagażnika550l /1490l
        • od4,4l/100km
        • od114g/km
      • Rapid Joy
        Rapid Joy od  61 780
        Rapid JOY – czysta radość
        • ​​​​​Tapicerka z niebieskim obszyciem oraz boczkami wykonanymi z Alcantary
        • Bogate wyposażenie standardowe i codzienna praktyczność
        • Dowód pasji do samochodów sięgający ponad 120 lat​
        • poj. bagażnika550l /1490l
        • od3,6l/100km
        • od102g/km
      • Rapid Spaceback
        Rapid Spaceback od  51 050
        Rapid Spaceback
        • ​​​​​​​Design pełen energii
        • Stylowy z zewnątrz, przestronny wewnątrz
        • Oszczędne i dynamiczne silniki​
        • poj. bagażnika415l /1381l
        • od3,6l/100km
        • od102g/km
      • Rapid Spaceback Monte Carlo
        Rapid Spaceback Monte Carlo od  70 350
        Rapid Spaceback Monte Carlo
        • ​​​​​​​​​​​Czarne elementy nadwozia i panoramiczny dach
        • ​​16-calowe felgi w czarnym kolorze
        • Sportowe fotele i 3-ramienna kierownica​​​
        • poj. bagażnika415l /1380l
        • od4,4l/100km
        • od114g/km
      • Rapid Spaceback ScoutLine
        Rapid Spaceback ScoutLine od  63 150
        Twardy na zewnątrz, łagodny wewnątrz
        • ​​​​​​​​​​Ochronne i jednocześnie dekoracyjne elementy nadwozia
        • Rozbudowane możliwości dzięki Oryginalnym Akcesoriom ŠKODA
        • Nowo zaprojektowane felgi 17-calowe
        • poj. bagażnika415l /1381l
        • od3,6l/100km
        • od102g/km
      • Rapid Spaceback Joy
        Rapid Spaceback Joy od  60 850
        Rapid Spaceback JOY – czysta radość
        • ​​​​​Tapicerka z niebieskim obszyciem oraz boczkami wykonanymi z Alcantary
        • ​​Bogate wyposażenie standardowe i codzienna praktyczność
        • ​​Dowód pasji do samochodów sięgający ponad 120 lat​​
        • poj. bagażnika415l /1381l
        • od3,6l/100km
        • od102g/km
  • Octavia
      • Octavia
        Octavia od  62 960
        Octavia
        • ​​​​​​​Przestronne wnętrze
        • ​Bezpieczeństwo na najwyższym poziomie
        • ​Większa moc, mniejsze spalanie​​
        • poj. bagażnika590l /1580l
        • od3,9l/100km
        • od104g/km
      • Octavia RS
        Octavia RS od  110 340
        Najszybsza Octavia w historii
        • ​​​​​​Moc i dynamika​
        • Przyspieszenie od 0 do 100 km/h – od 6,8 s
        • Prędkość maksymalna – do 248 km/h
        • poj. bagażnika590l /1580l
        • od4,6l/100km
        • od119g/km
      • Octavia RS 230
        Octavia RS 230 od  122 140
        Czysto sportowe emocje
        • ​​​​​​​​​​​​​Wyścigowa stylistyka, sportowe wnętrze, nowocesna technika i wnętrze, które robi wrażenie
        • Funkcja VAQ – elektronicznie regulowana blokada mechanizmu różnicowego przedniej osi
        • Silnik benzynowy o pojemności 2l: 230 KM i prędkość maksymalna do aż 250 km/h​
        • poj. bagażnika590l /1580l
        • od4,6l/100km
        • od119g/km
      • Octavia G-TEC CNG
        Octavia G-TEC CNG od  80 310
        Naturalna klasa sama w sobie
        • ​​​​​​​​​Przyjazna dla środowiska - mniej hałasu, mniej zanieczyszczeń​
        • Tańsza w eksploatacji - oszczędność paliwa​​
        • Pewna w pracy – pełne bezpieczeństwo​​
        • poj. bagażnika460l /1450l
        • od3,9l/100km
        • od104g/km
      • Octavia Joy
        Octavia Joy od  70 170
        Octavia JOY – czysta radość
        • ​​​​​​Tapicerka z niebieskim obszyciem oraz boczkami wykonanymi z Alcantary
        • Bogate wyposażenie standardowe i codzienna praktyczność
        • Dowód pasji do samochodów sięgający ponad 120 lat​​
        • poj. bagażnika590l /1580l
        • od3,9l/100km
        • od104g/km
      • Octavia Combi
        Octavia Combi od  67 910
        Octavia Combi
        • ​​Przestronne wnętrze
        • Bezpieczeństwo na najwyższym poziomie
        • Większa moc, mniejsze spalanie​​​​
        • poj. bagażnika610l /1740l
        • od4l/100km
        • od104g/km
      • Octavia Combi RS
        Octavia Combi RS od  114 540
        Najszybsza Octavia w historii
        • ​​​Pojemny bagażnik - 610 litrów​ ​​
        • Przyspieszenie od 0 do 100 km/h – od 6,9 s
        • Prędkość maksymalna – do 244 km/h
        • poj. bagażnika610l /1740l
        • od4,6l/100km
        • od119g/km
      • Octavia Scout
        Octavia Scout od  109 860
        Octavia Scout
        • ​​​​​Terenowy styl
        • Wszechstronność z charakterem
        • Napęd 4x4​​​
        • poj. bagażnika610l /1740l
        • od5,1l/100km
        • od124g/km
      • Octavia Combi RS 230
        Octavia Combi RS 230 od  127 190
        Czysto sportowe emocje
        • ​​​​​​​​​​​​​​Wyścigowa stylistyka, sportowe wnętrze, nowocesna technika i wnętrze, które robi wrażenie
        • Funkcja VAQ – elektronicznie regulowana blokada mechanizmu różnicowego przedniej osi
        • Silnik benzynowy o pojemności 2l: 230 KM i prędkość maksymalna do aż 250 km/h​
        • poj. bagażnika610l /1740l
        • od4,6l/100km
        • od119g/km
      • Octavia Combi G-TEC CNG
        Octavia Combi G-TEC CNG od  85 110
        Naturalna klasa sama w sobie
        • ​​​​​​​​​​Przyjazna dla środowiska - mniej hałasu, mniej zanieczyszczeń
        • Tańsza w eksploatacji - oszczędność paliwa
        • ​​Pewna w pracy – pełne bezpieczeństwo​​
        • poj. bagażnika480l /1610l
        • od4l/100km
        • od104g/km
      • Octavia Combi Joy
        Octavia Combi Joy od  80 540
        Octavia Combi JOY – czysta radość
        • ​​​​Tapicerka z niebieskim obszyciem oraz boczkami wykonanymi z Alcantary
        • Bogate wyposażenie standardowe i codzienna praktyczność
        • ​​Dowód pasji do samochodów sięgający ponad 120 lat​
        • poj. bagażnika610l /1740l
        • od3,9l/100km
        • od104g/km
  • Yeti
      • Yeti
        Yeti od  61 680
        SUV skrojony idealnie do codziennych potrzeb
        • ​Oszczędne i dynamiczne silniki
        • Przestronne wnętrze i pojemny bagażnik
        • Lepsza widoczność i zwinność​​​
        • poj. bagażnika510l /1760l
        • od5,1l/100km
        • od134g/km
      • Yeti Monte Carlo
        Yeti Monte Carlo od  75 150
        SUV ze sportowym rodowodem
        • ​​​​​​​Efektowny, dynamiczny wygląd
        • Oryginalne wykończenie nadwozia
        • Rodzinna funkcjonalność​
        • poj. bagażnika510l /1760l
        • od5,1l/100km
        • od134g/km
      • Yeti Joy
        Yeti Joy od  68 500
        Yeti JOY – czysta radość
        • ​​​Tapicerka z niebieskim obszyciem oraz boczkami wykonanymi z Alcantary
        • Bogate wyposażenie standardowe i codzienna praktyczność
        • Dowód pasji do samochodów sięgający ponad 120 lat​​​
        • poj. bagażnika510l /1760l
        • od5,1l/100km
        • od134g/km
      • Yeti Outdoor
        Yeti Outdoor od  63 180
        Dwa pomysły na jedno auto
        • ​​​​​​​​​Off-roadowy styl​
        • Przestronne wnętrze i pojemny bagażnik
        • Oszczędne i dynamiczne silniki
        • poj. bagażnika510l /1760l
        • od5,1l/100km
        • od134g/km
      • Yeti Outdoor Joy
        Yeti Outdoor Joy od  70 100
        Yeti Outdoor JOY – czysta radość
        • ​​​​Tapicerka z niebieskim obszyciem oraz boczkami wykonanymi z Alcantary
        • ​​Bogate wyposażenie standardowe i codzienna praktyczność
        • ​​Dowód pasji do samochodów sięgający ponad 120 lat​
        • poj. bagażnika510l /1760l
        • od5,1l/100km
        • od134g/km
  • Nowy Superb
      • Nowy Superb
        Nowy Superb od  87 610
        Flagowa limuzyna ŠKODY
        • ​​​​​​Elegancka, dynamiczna, nowoczesna i wyjątkowa​​ stylistyka
        • ​​Innowacyjne systemy multimedialne
        • Pojemność bagażnika wykraczająca poza standardy segmentu​​​
        • poj. bagażnika625l /1760l
        • od4,5l/100km
        • od119g/km
      • Nowy Superb GreenLine
        Nowy Superb GreenLine od  101 710
        Przyjazny środowisku
        • ​​​​​​​​​​Aerodynamiczne nadwozie i opony o niskim oporze toczenia​​
        • Oszczędny silnik 1.6 TDI o niskim spalaniu
        • ​Selektywna redukcja katalityczna z czynnikiem AdBlue
        • poj. bagażnika625l /1760l
        • od4,5l/100km
        • od119g/km
      • Nowy Superb Sportline
        Nowy Superb Sportline
        Tylko to, co najlepsze
        • Przeszywający design: czarne elementy SportLine i opcjonalne 19-calowe felgi Vega

        • ​Sportowe wnętrze: czarne wykończenie z oświetleniem LED
        • Niepowtarzalny charakter: obniżone o 15 mm sportowe zawieszenie i Performance Monitor – dla większych wrażeń z jazdy ​​​
        • poj. bagażnika625l /1760l
        • od4,5l/100km
        • od105g/km
      • Nowy Superb Combi
        Nowy Superb Combi od  91 360
        Kosmiczna przestrzeń
        • ​660 litrów przestrzeni bagażowej
        • Liczne innowacyjne systemy bezpieczeństwa
        • Maksymalny komfort jazdy dzięki adaptacyjnemu zawieszeniu
        • poj. bagażnika660l /1950l
        • od4,5l/100km
        • od119g/km
      • Nowy Superb Combi GreenLine
        Nowy Superb Combi GreenLine od  105 410
        Przyjazny środowisku
        • ​​​​​​​​Aerodynamiczne nadwozie i opony o niskim oporze toczenia​​
        • Oszczędny silnik 1.6 TDI o niskim spalaniu
        • ​Selektywna redukcja katalityczna z czynnikiem AdBlue
        • poj. bagażnika660l /1950l
        • od4,5l/100km
        • od119g/km
      • Nowy Superb Combi Sportline
        Nowy Superb Combi Sportline
        Tylko to, co najlepsze
        • ​Przeszywający design: czarne elementy SportLine i opcjonalne 19-calowe felgi Vega
        • ​Sportowe wnętrze: czarne wykończenie z oświetleniem LED
        • Niepowtarzalny charakter: obniżone o 15 mm sportowe zawieszenie i Performance Monitor – dla większych wrażeń z jazdy ​​​​
        • poj. bagażnika660l /1950l
        • od4,5l/100km
        • od106g/km
  • Kodiaq
      • Kodiaq
        Kodiaq
        Silny jak niedźwiedź
        • Ekspresyjny i ponadczasowy design, emanujący ponadprzeciętną wytrzymałością​​
        • ​Siła i masywność w parze z rodzinnym duchem
        • Odkryj nowe tereny​​!

45 lat powabu ŠKODY 110R

12/1/2015
Niekwestionowana motoryzacyjna miss zza żelaznej kurtyny, produkowana w zakładzie Kvasiny, ŠKODA 450/Felicia dość długo kazała czekać na swego godnego następcę. Jej bezpośredni sukcesor – atrakcyjnie stylizowana ŠKODA MBX - po pierwsze opuszczała bramy zakładu macierzystego, po drugie nigdy nie zdobyła choć zbliżonej popularności. Komercyjny sukces powrócił dopiero wtedy, gdy kolejny model o sportowym rysie został opracowany, a następnie seryjnie powielony w ambitnej filii marki – Kvasiny.
45 lat powabu ŠKODY 110R
ŠKODA 110R stanowiła odmianę coupe standardowej, czterodrzwiowej wersji 100/110, powstałej na drodze rozległej modernizacji modelu MB. Opracowana została w zakładach Kvasiny przez zespół kierowany przez Františka Chamráda, w którym to szczególną rolę odegrali projektanci nadwozia – Eduard Bělik i Jiři Kubec.

Pierwsze szkice i modele redukcyjne przyszłego coupe powstały wkrótce po opracowaniu ostatecznego kształtu podstawowej wersji nadwozia sedan, jeszcze w roku 1966. Projekt zatwierdzono do produkcji w listopadzie roku 1968. W stosunku do modelu wyjściowego, zakres wprowadzonych zmian był zasadniczy – „eRka” dzieliła z sedanem płytę podłogową, większość mechanizmów i elementy nadwozia do słupka A. Cała pozostała część karoserii została zaprojektowana od nowa, a zasadniczej modyfikacji poddano również szereg podzespołów, z jednostką napędową na czele.

Planowany na pierwsze dni 1970 roku start produkcji nie doszedł do skutku, głównie z powodu opóźnienia w dostawie tłoczników zamówionych w NRD oraz Jugosławii. Związana z nowym modelem rozbudowa zakładu Kvasiny, między innymi o nową tłocznię i lakiernię, została zakończona także z pewnym poślizgiem. Serię otwierającą zmontowano dopiero w sierpniu 1970 roku, a premiera modelu miała miejsce we wrześniu, podczas targów przemysłowych w Brnie. Do końca 1970 roku powstało zaledwie 180 egzemplarzy modelu 110R, który z miejsca stał się niezwykle pożądanym towarem, zarówno na rynku wewnętrznym, jak i licznych eksportowych. Pierwszy rocznik 110R posiadał jeszcze urocze detale, pamiętające modele MB oraz wczesne serie 100/110 – przykładowo wlew paliwa subtelnie ukryty pod znaczkiem marki w listwie ozdobnej przedniego błotnika, a dodatkowo przednie fotele pozbawione zagłówków.

W kolejnych sezonach pojazd nieustannie modernizowano, dopasowując jego specyfikację do wymagań odbiorców i próbując zestawić możliwości produkcyjne z potężnym popytem. Wśród najbardziej widocznych zmian należy wymienić pokrywę wlewu paliwa, zagłówki foteli oraz otwory wentylacyjne w tylnych słupkach, a w modelu z roku 1972, dodatkową parę reflektorów włączoną do wyposażenia standardowego sezon później, czy też mniejsze, 13-calowe koła stosowane pod koniec produkcji wraz z szeregiem drobnych elementów, zapożyczonych z nowej rodziny pojazdów 105/120 (Š742). Rekordową, roczną produkcję modelu osiągnięto w sezonie 1974, zamkniętym wynikiem 7 566 egzemplarzy 110R. Jeden z nich został stutysięcznym pojazdem zbudowanym w filii Kvasiny.

ŠKODA 110R stała się także bazą do szeregu programów sportowych marki – od 180RS, poprzez 200RS, na fenomenalnej i ostatecznie niepokonanej 130RS kończąc. Jeszcze przed nimi, w roku 1971 pod kierownictwem inż. Šedivego powstały wyczynowe pojazdy 110R homologowane dla grupy A2 (1150 ccm, 8-kanałowe głowice, moc około 115 KM) – z chłodnicami umieszczonymi w przedniej części nadwozi.
45 lat powabu ŠKODY 110R


Dziś, na fali późniejszych sukcesów modelu 130RS, zostały prawie zupełnie zapomniane.

Ostatni egzemplarz modelu 110R zmontowano w Kvasinach w dniu 30 grudnia 1980 roku. Następcą pojazdu została ŠKODA Garde/Rapid produkowana w tym samym zakładzie w latach 1981-1990. Po roku 1990 era odmian pochodnych modeli ŠKODY, posiadających nadwozia odkryte bądź coupe skończyła się bezpowrotnie.

45 lat powabu ŠKODY 110R
Nastały czasy, w których wolumen pięćdziesięciu tysięcy egzemplarzy jedynie niewielu przekonuje do uruchomienia serii produkcyjnej. Dekada 110R należy do najpiękniejszych rozdziałów w historii marki – odważną decyzją stworzono pojazd technicznie nieodległy od głównego programu produkcyjnego, a zarazem zdolny osiągnąć w tak krótkim czasie status ikony designu.


Dane techniczne ŠKODY 110R (Typ 718K), 1970

silnik: rzędowy, czterocylindrowy, rozrząd OHV, wał korbowy podparty w trzech punktach; chłodzony cieczą, chłodnica w komorze silnika; umieszczony wzdłużnie z tyłu i pochylony w prawo, napęd kół tylnych. W stosunku do modelu 110 zmodyfikowane tłoki, głowica wraz z komorami spalania, zmienione fazy rozrządu i układ zasilania.
średnica cylindra: 72 mm, skok tłoka: 68 mm, objętość skokowa: 1107 ccm
zasilanie: podwójny gaźnik Jikov 32 DDSR
stopień sprężania: 9,5:1
moc maksymalna: 52 KM przy 4650 obr./min (według normy fabrycznej) oraz 62 KM przy 5250 obr./min (wg metodyki SAE, czyli mierzona bez osprzętu)
maksymalny moment obrotowy: 86 Nm przy 3500 obr./min
instalacja elektryczna: o napięciu 12V, alternator PAL Magneton 35A
układ smarowania: ciśnieniowy, z chłodnicą oleju
skrzynia przekładniowa: czterostopniowa, manualna
przełożenie przekładni głównej: 4,444
sprzęgło: suche, jednotarczowe, sterowane hydraulicznie
układ kierowniczy: przekładnia ślimakowa
zawieszenie przednie: wahacze poprzeczne, sprężyny śrubowe, amortyzatory teleskopowe, stabilizator
zawieszenie tylne: oś wahliwa, sprężyny śrubowe okalające amortyzatory teleskopowe koła: obręcze stalowe 4,5Jx14 z kołpakami, ogumienie 155-14 lub 155SR14
układ hamulcowy: hydrauliczny, dwuobwodowy, wspomagany podciśnieniowo; na przednich kołach hamulce tarczowe, na kołach tylnych – bębnowe
rozstaw osi: 2400 mm
rozstaw kół: osi przedniej 1280 mm, osi tylnej 1250 mm
nadwozie: samonośne, zamknięte stalowe, dwudrzwiowe typu coupe, ilość miejsc 2+2
wymiary zewnętrzne nadwozia: 4155 mm, szerokość 1620 mm, wysokość 1340 mm
masa własna: 835 kg
czas przyspieszenia od 0 do 100 km/h: ok. 17 s
prędkość maksymalna: 140 km/h
średnie zużycie paliwa: 8,5 l/100km
ilość zbudowanych egzemplarzy: 57 085 sztuk w latach 1970-80
ciekawostka: zespół konstruktorów modelu 110R został wyróżniony przez dyrekcję ČAZ nagrodami w wysokości 30 tysięcy koron, stanowiącymi mniej więcej równowartość nowego Trabanta i równocześnie mniej niż połowę oficjalnej ceny modelu 110R.

dla ŠKODA PR Portal - Tomasz Orlik, Automobilista, Grudzień 2015
Fotografie: archiwum ŠKODA

 

​W czerwcu zarejestrowano w Polsce 4 969 samochodów ŠKODY, zdecydowanie najwięcej spośród wszystkich marek obecnych w Polsce. To dobre zakończenie bardzo udanego pierwszego półrocza, w którym czeska marka utrzymała swoją pozycję lidera polskiego rynku i sięgnęła po kolejne rekordy popularności. ​​​
​Podczas lipcowej przerwy wakacyjnej trzy czeskie fabryki ŠKODY nie zaznają odpoczynku. Czeska marka intensywnie wykorzystuje ten czas na konserwację i modernizację tych obiektów. Serwis przejdzie ponad 80 hal produkcyjnych w ​Mladej Boleslavi, Kvasinach i Vrchlabí, w których znajduje się w sumie ponad 500 stanowisk produkcyjnych. Prace będą skoncentrowane na przygotowaniu się do produkcji nowej ŠKODY Kodiaq w Kvasinach, zainstalowaniu nowej tłoczni w ​centralnych zakładach w Mladej Boleslavi i ​zoptymalizowaniu procesów w ​zaawansowanym technologicznie obiekcie w Vrchlabí. Przerwa wakacyjna dla pracowników fabryk rozpoczęła się 4 lipca i potrwa do 22 lipca. ​​
Rebranding salonów ŠKODY na całym świecie nabrał pełnego tempa. Tylko pół roku po tysiąc pięćsetnym obiekcie, przebudowanym według nowych założeń designu korporacyjnego marki, w Istambule otwiera się już dwutysięczny odmieniony punkt dealerski. Do końca 2016 roku na nowy styl przestawi się ponad 80% z blisko 3 200 salonów ŠKODY na całym świecie.
Dla większości istnienie nowego modelu typu SUV zacznie się dopiero, gdy jesienią zostanie po raz pierwszy pokazany światu. Dla inżynierów marki ten moment będzie jednak zwieńczeniem bardzo długiej drogi, która zaczęła się cztery lata temu. Opowiadają o niej sami twórcy tego modelu.
ŠKODA rozpoczyna nową, zakrojoną na szeroką skalę kampanię modelu Kodiaq. Mierzący 4,7 metra długości SUV jest wyjątkowo wszechstronny: wyróżnia się największym bagażnikiem w klasie i obecnością trzeciego rzędu siedzeń. Kodiaq uosabia wszystkie mocne punkty nowej odsłony marki: ekspresywny design, ponadprzeciętną funkcjonalność i przydatne rozwiązania „Simply clever”. Wraz z nowym modelem, który pojawi się na rynku na początku 2017 roku, marka kładzie szczególny nacisk na synchronizację samochodu z urządzeniami mobilnymi oraz na systemy wspomagające bezpieczeństwo.
Aż 115 lat temu rozpoczęła się wyjątkowa, pełna sukcesów historia zaangażowania ŠKODY w sport motorowy. 30 czerwca 1901 roku Narcis Podsedníček na motocyklu Laurin & Klement w wielkim stylu wygrał wymagający rajd z Paryża do Berlina. Producent z Mladej Boleslavi odniósł wielki sukces już w swoim pierwszym starcie.
Wyjątkowa wersja flagowego modelu marki, wzbogacająca jego wyrafinowany design o wysokiej jakości sportowe detale, jest już dostępna na polskim rynku.
Między 2 a 24 lipca fani kolarstwa z całego świata ściągną do Francji, by zobaczyć najtrudniejszy i najsłynniejszy zarazem wyścig kolarski – Tour de France. ŠKODA jest oficjalnym patronem i partnerem technicznym tego legendarnego wyścigu nieprzerwanie od 2004 roku, w tym roku wspiera go po raz trzynasty. Kolarzom na trasie do Paryża będzie przewodził flagowy model marki, ŠKODA Superb, po raz kolejny pełniący rolę „Czerwonego Samochodu” Dyrektora Wyścigu. W sumie w organizację tych zmagań zaangażowanych jest 250 samochodów z Czech. ŠKODA kontynuuje także sponsoring Zielonej Koszulki dla najlepszego sprintera.
Zróżnicowane warunki pogodowe i nagłe zwroty akcji: jadąca rajdowym modelem Fabia R5 para Teemu Suninen/Mikko Markkula musiała wiele przejść, by dać ŠKODZIE już piąte z rzędu zwycięstwo w Rajdowych Mistrzostwach Świata WRC 2. Fińska załoga zyskała na pechu swoich rodaków – fabryczny duet Esapekka Lappi/Janne Ferm prowadził aż do przedostatniego odcinka specjalnego, ale zwycięstwo wyślizgnęło im się z rąk po przebiciu opony. Zeszłoroczni tryumfatorzy Rajdu Polski ostatecznie zajęli trzecie miejsce po trwającym 306,1 km, zaciętym boju trzech załóg o końcowe zwycięstwo.
43. Rajd Bohemia czeka niecodzienne widowisko: seryjny zwycięzca Jan Kopecký do startu przystąpi znanym modelem Fabia R5, której wyjątkowe malowanie upamiętni 35. rocznicę kultowego czechosłowackiego filmu „Wampir z Feratu”. W nadchodzący weekend czeskie duo ŠKODY, Jan Kopecký/Pavel Dresler, będzie chciało pozostać niepokonane w tym sezonie Rajdowych Mistrzostw Czech (MČR), w którym zaliczyło już trzy zwycięstwa. W mistrzostwach gościnny występ zaliczy także wspierana przez ŠKODA Motorsport niemiecka para Fabian Kreim/Frank Christian.